Nem sokkal a 2016-os szezon kezdete előtt új azonnali kieséses kvalifikációs rendszert vezettek be a Forma-1-ben, az új szisztéma azonban csúnyán leszerepelt az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. Akkora volt a blama, hogy rögtön az időmérő után mindenki a régi rendszerhez való visszatérésről beszélt, majd a vasárnap délelőtt tartott válságértekezleten meg is szavazták a dolgot a csapatfőnökök. A hét elején aztán kiderült, hogy nincs teljes egység, mások mellett például a Pirelli és a Force India is szeretné, ha egy kicsit több esélyt kana az új rendszer, és kompromisszumos változtatás jönne – úgy tűnik, ez is lesz a vége. Az olasz Autosprint szerint az időmérőt érintő változtatásokról ma szavazó Forma-1-es Bizottság elé már olyat tervezet kerül, amelyben a Q1 és Q2 marad az azonnali kieséses formában, és csak a Q3-nál térnek vissza a 2015-ig használt verzióhoz. ecclest A csapatok, motorszállítók, az FIA, a szponzorok és a versenyszervezők képviselői mellett a Forma-1-es Bizottságban helyet foglaló Bernie Ecclestone is arra utalt, hogy a hibrid rendszer jöhet Bahreinben. „A csapatok tárgyalnak az időmérőről, ők szeretnék visszahozni a 2015-ös formátumot. Ha az én véleményemre kíváncsiak, én szeretném továbbvinni az Ausztráliában kipróbáltat. Az új kvalifikáció kicsit sokkoló volt, de talán megmenthetjük a jó vonásait. Üzletemberként az én dolgom az, hogy eladjam az F1-et a versenyszervezőknek, ezért kell megtalálnom a legjobb megoldást, és ezért izgalmas a 90 másodpercenkénti kiesés” – mondta a La Gazzetta dello Sportnak.