Két héttel ezelőtt már beharangoztuk érkezését: a Renault oroszországi leányvállalata kompakt szabadidőjárművet fejlesztett, a jelek szerint kizárólag saját használatra. A Kaptur nevében egyetlen betűben tér csupán el a nálunk is kapható Capturtől, még sincs köze hozzá: ahogy az alábbi táblázat is mutatja, méretében (és műszaki alapjaiban) a Dacia/Renault Duster rokona. Habár a Kaptur alacsonyabb romániai gyártású rokonánál, és csomagtere is számottevően kisebb, a Renault állítása szerint számos paraméterében a szegmens legjobbjának tekinthető, a 204 mm-es (terheletlen) szabad hasmagasságtól a talajtól 708 mm magasságban lévő csípőpontig.
A Kaptur erőforrásairól még mindig nem nyilatkozik a Renault, elárulták azonban, hogy összkerékhajtást, méghozzá komoly, központi differenciálzárral szerelt összkerékhajtást kap a jármű. A terepalkalmasságot robusztus futómű segíti, a terepszögek (elöl 20, hátul 31 fok) nem eget rengetők, de a tény, hogy egyáltalán megmérték és közölték őket, arra enged következtetni, hogy a Renault nemcsak moszkvai eladásokban bízik, hanem a nagy orosz vidéken is szeretné értékesíteni a Kapturt. Ebben segítségére lehetnek az olyan télbarát extra szolgáltatások, mint a távvezérelt motorindító rendszer, az ülésfűtés vagy a fűthető szélvédő. A Kaptur egyébként nem sokáig marad a márka kakukkfiókája: a következő években kilenc további olyan modell követi, amelyeket kifejezetten az orosz piacra fejleszt a gyártó.Renault Kaptur: nem csak egy betűnyi eltérés
A Dacia Duster elegánsabb, kevésbé praktikus fivéreként lépett színre az oroszok saját fejlesztésű Renault szabadidőjárműve.
2016.03.31. csütörtök 08:54