Egyfelől a károsanyag-kibocsátás elleni küzdelem, másfelől a fenntartási költségek nem kellően megnyugtató ütemű csökkenése radikális lépésre sarkallta az Opel brit testvérmárkájánál, a Vauxhallnál dolgozó mérnököket. Alapos piackutatás és fejlesztőmunka után bemutatták a világ első teljes méretű, valós használati értékű, felhúzós városi autóját. Az Adam C (a C a brit Clockwork, azaz óramű szó rövidítése, és a játékautókból ismert, órarugós felhúzós szerkezetre utal) egy teljes felhúzással valamivel több mint 200 kilométert tud megtenni. Maga a tankolás, azaz a felhúzás egy átlagos erőnlétű felnőtt esetén 15 percet vesz igénybe, némi gyakorlás után ennél rövidebb idő alatt is végrehajtható.

Ingyen fenntartható autó az Opeltől 1
  A brit orvosi kamara különösen örvendetesnek tartja a Vauxhall fejlesztését, hiszen „napjaink elkényelmesedő társadalmában olyan rendszeres kardio edzéslehetőséget biztosít az emberek számára, amely szervesen beépül a mindennapokba, ezért hosszú távon fejti ki egészségjavító hatását.” – áll közleményükben. A Vauxhall mérnökei szerint egyetlen feltöltéssel legalább 400 kcal energia égethető el. A Vauxhall sportosztálya időközben megkezdte a keményebb rugók fejlesztését, amelyek intenzívebb gyorsítóképességgel ruházhatják fel az Adam C VXR (az OPC sportmodellcsalád brit megfelelője) típusokat, ám ezek megvásárlását előzetes sportorvosi vizsgálathoz kötik majd. A legutóbbi hírek szerint Zdenek Miller örökösei szabadalomsértés miatt pert fontolgatnak az autógyár ellen. Állításuk szerint a kinetikus városi autó gondolata eredetileg a cseh rajzoló agyából pattant ki, még 1963-ban.