A 2016-os szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon csúnyán leszerepelt az idénykezdet előtt pár héttel a semmiből előrántott és bevezetett új, azonnali kieséses kvalifikációs rendszer, azonban a csapatok rögtön reagáltak, már vasárnap délelőtt a tavalyig használt rendszer visszahozásáról szavaztak. A melbourne-i döntésnek végül nem lett hatása, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályalkotó fóruma elé már csak egy hibrid megoldás került (új Q1 és Q1, plusz a korábbi Q3), amit négy csapat nem szavazott meg, így maradt a teljesen új rendszer Bahreinre is. „Ha az ember fagyit árul, vaníliát, de mindenki csokit kér, de amikor másnap kinyit, és ahelyett, hogy csokit kínálna, továbbra is vaníliát ad, azaz amikor épp az ellenkezőjét adjuk, mint amit szeretnének, akkor nem végezzük a dolgunkat rendesen. Erre nem lehetünk büszkék” – dohogott a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a hétvége előtt. wolff Az időmérős kutyakomédia Szahírban folytatódik, újabb válságtanácskozást tartanak, ugyanis a melbourne-i értekezleten sem a Forma-1 gazdasági ügyeit irányító Bernie Ecclestone, sem az FIA-elnök Jean Todt nem volt ott. „Szerintem a szombat megint úgy zajlik majd, mint Melbourne-ben, meglátjuk, mi lesz a következménye, és hogy az FIA hajlandó lesz-e a szabályváltoztatásra azután. Vasárnap újabb tanácskozást tartunk, amikor mindenki itt lesz” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. bah_02 A kvalifikációs blama kapcsán a versenyzők szakszervezete, a GPDA akcióba lépett, nyílt levélben kritizálták a Forma-1 jelenlegi döntéshozatali mechanizmusát, változást követelnek. Nico Rosberg leszögezte, hogy „teljesen egységesek” a kiállásban, a kritikák pedig nem konkrét személyek ellen irányulnak, csakis a sportág érdekeit tartják szem előtt. Azt sem ő, sem a szervezet elnöki posztját betöltő Alex Wurz nem árulta el, hogy mik lehetnek a következő lépések, lehetséges-e sztrájk, bojkott például, ha továbbra sem hallgatnak rájuk. A GPDA-ban nem tag Nico Hülkenberg így nyilatkozott: „A szervezetnek nem vagyok tagja, de egyetértek a levéllel. Szerintem is nagyobb szerepet kellene kapnia a versenyzőknek a döntéshozatalban. Miért ne lehetne mondjuk egy versenyzői tagja is a Forma-1-es Bizottságnak?”