Reméljük, hogy a Seat barcelonai központjából alkalomadtán eljuttatják ennek a versenyautónak a terveit Wolfsburgba, hátha a német fejeseknek megtetszik és az utcán is feltűnhet egy hasonló kupé. A versenyváltozat igazán meggyőző. Összesen 2500 órát dolgoztak a Seatnál Spanyolországban illetve a Combitech fejlesztői, valamint a PWR csapat emberi Trollhättanben, hogy összehozzák a versenyautót. Külsőleg a Leon egyes jegyeit vették át, ezért is nevezik Seat Leon STCC-nek, míg az utolsó négy betű a Skandináv Túraautó-bajnokságra (Scandinavian Touring Car Championship) utal.
Ami a karosszéria alatt lapul, annak sok köze nincs a Seat bármely modelljének hajtásláncához, amit inkább előnyként, mint hátrányként kell megjegyeznünk. Ebben a gépben ugyanis 3,5 literes V6-os benzinmotor dolgozik. A 420 lóerős blokk a hátsó kereket pörgeti, a hajtásláncot pedig 6 fokozatú szekvenciális sebességváltó és önzáró differenciálmű teszi teljessé. A Seat kupé 18 colos felnijei mögött elöl 370, hátul 360 milliméteres féktárcsák dolgoznak a lassításon. Alig néhány szabály kötötte meg a tervező kezét, ilyenkor születnek az igazán remek versenyautók.Az sem lehetetlen, hogy a motor nem elől, hanem a vezető mögött, középen lakik, a kocsi oldalán lévő hatalmas levegőnyílások erre utalnak.Álom-Seat versenypályára
Seaz Leon STCC
Dögös kupéval indul a Skandináv Túraautó-bajnokságban a Seat. Nemcsak a karosszéria különleges, de a motor és hajtáslánc sem hétköznapi.
2016.04.02. szombat 14:57