Amikor a Kia Észak-Amerikában bemutatta a Telluride tanulmányt, azon sajnálkoztunk, hogy ekkora autónak sem értelme, sem piaca nincs Európában. A jelek szerint azonban tévedtünk: a márka már a német autópályákon teszteli extra méretű szabadidőjárművének prototípusát. Jelenleg a Sorento az óvilágban elérhető legnagyobb Kia, ám a márka mostanában új piaci területeket nyit meg maga előtt, az elektromos Niróval potenciálisan megnyerhető CO2-előny pedig helyet szoríthat a palettán egy valamivel kevésbé takarékos presztízs-jármű számára. A fotók alapján a kérdéses modell a Borrego (Mohave) ráncfelvarrott kiadása, jobb esetben egy öszvér, amely az ismert, öreg típus idomai mögött már egy vadonatúj generációs konstrukciót tesztel. A 4,88 méteres autót jelenleg Oroszországban, Malajziában és Koreában gyártja a cég, Észak-Amerikában pillanatnyilag ugyanúgy nem forgalmazzák, mint Európában, ám az, hogy itt fotózták le, arra enged következtetni, hogy ezen változtatni szándékozik a cég. Kia Mohave Borrego A Borrego még a Kia régi, semmilyen fazonját alkalmazza, egy jó kis tigrisorr hűtőmaszk, és modernebb lámpatestek csodákat művelhetnek a három üléssoros autóval. A 2008-ban bevezetett modell műszerfala és ergonómiája reménytelenül elavult, itt csak egy teljes átdolgozás segíthet. Jelenlegi piacain egy 274 lóerős, 3.8 V6-os benzinmotorral, illetve egy 255 lovas 3.0 V6 dízellel kapható az autó. Európai sikeréhez nagyban hozzátehetne egy benzin-elektromos hibrid opció.