Még akkor sem, ha az általuk épített gép csak részleteiben emlékeztet az eredeti kivitelre. Ilyen agyament, őrült építésekből merítettünk. Két ütemhez két henger! Ráadásul V elrendezéssel, a Ace Polini-féle Simson nem viccel, kétszer 94 köbcentiből hoz ki 50 lóerőt, és 28 newtonméter nyomatékot.

Három lett, maradhat?

Egy igazi legenda, amire mindig rácsodálkozunk, és mindig megmutatjuk, amikor lehetőségünk van rá. A Simson S153B inkább látványos és hangos, mint erős. Állítólag 8 lóerőt és 95 km/óra végsebességet tud.

Korszerű és környezetbarát

Van, aki a kétütemű gyökereket teljesen elhagyva a kor hívó szavának engedelmeskedve fejlesztette a típust. Ráadásul ez egy hazai építés, így nem titkoltan lehetünk büszkék az alkotókra. „Egy öreg széthullott Simsont átépítettünk és teljesen felújítottunk. Új motorja egy 50 köbcentis, 4 ütemű, 4 sebességes blokk (Lifan 139FMA). Amennyire lehet, megtartottuk az eredeti Simson stílusát.”

A nagyon „enduró”

A Simson hazai felhasználására mindig is jellemző volt a földutakon, erdőben, mezőn történő csapatás. Erre maga a konstrukció azért korlátozottan alkalmas, főleg a valódi terepmotorokkal összehasonlítva. Ez természetesen nem tántorítja el a fanatikusokat attól, hogy krosszmotort faragjanak a klasszikus S50/S51-esekből. 

Végül az ízléses tuning netovábbja Lengyelországból. Itt nincs több henger, inkább a finom megoldások dominálnak, az összkép zseniális, maga a gép esztétikailag is megállja a helyét, a kipufogó kivitelezése egyenesen művészi színvonalú.