A Forma-1 kizárólagos gumiszállítójaként dolgozó Pirelli második hároméves szerződése 2016-ig szólt, ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavaly pályázatot hirdetett a következő, 2017-19-re szóló időszakra. Bár nem titok, hogy az FIA-elnök Jean Todt szívesen látta volna a francia Michelin visszatérését, a feltételeket szabó cég helyett Bernie Ecclestone az F1-ből érkező kívánságokat készségesen kiszolgáló Pirellivel egyezett meg újra. Miután a kérdés pénzügyi oldalát rendezték tavaly szeptemberre, az FIA-nak már csak hivatalossá kellett volna tennie a dolgot, de a Pirelli a mai napig nem kapott még szerződést, ami különösen aggasztó annak fényében, hogy 2017-re a gumikat is érintő radikális műszaki szabályváltozásokat terveznek. whiting Az FIA műszaki főmegbízottja és állandó Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting Bahreinben magyarázta a helyzetet: „A Pirelli írásba akarta foglaltatni a tőle elvárt célokat, a teszteléssel kapcsolatban is konkrétumokat akarnak látni a szerződésben. Garanciákat kérnek a tesztelést illetően. Ha célokat szabunk számukra, akkor biztosan akarják tudni, hogy az azok eléréséhez szükséges eszközöket is megkapják. Igazából csak ennyin múlik a dolog. A szabályokba már beleírtuk a tesztelést, de ők még nagyobb biztonságot szeretnének, emellett esetleg lehetőséget arra, hogy saját autóval is tesztelhessenek. Úgy gondolom, hogy ezeket hamarosan rendezhetjük.” Míg a csapatok idény előtti és alatti tesztelésére igen szigorú szabályok vonatkoznak, a Pirellinek elvileg 12 tesztnap jár, az olasz gyártó szeretné világosan látni, hogy milyen autóval és milyen pilótákkal végezheti a 2017-es fejlesztési munkát.