Új típusokkal bővült a Kamaz nemrég bemutatott modellcsaládja, melynek első hírnöke a Daimler-részegységekkel készülő 5490-es nyergesvontató volt. Ezt, a XXI. századi igényeknek megfelelően megtervezett nyergesvontatót három évvel ezelőtt kezdték gyártani. A hírek szerint hamarosan újabb modellek sorozatgyártása kezdődhet meg.
A Kámai Autógyár mezőgazdasági, illetve építőipari járművekkel tervezi bővíteni a kínálatot, melyek a jó öreg 6520-as és a 65201-es dömpert váltanák le a modellpalettán. Az új modellek között megtalálhatjuk a 6580-ast, a 65801-est és a 65802-est. Ezek lényegében azonos gépészettel, ugyanakkor eltérő hosszúságban és teherbírással állnak a felhasználók rendelkezésére. Az új modellek három- és négytengelyes változatban, nappali kabinnal vagy hálófülkével is készülhetnek.
A Kamaz új modelljei ugyanakkor – az 5490-es nyergesvontatótól eltérően – nem Daimler motorral, hanem az amerikai Cummins Euro 5-ös környezetvédelmi kibocsátási normákat teljesítő erőforrásaival készülnek a jövőben. A járművekhez kínált felépítmény az orosz Nefaztól érkezik. Igény szerint a járművek zárt, mezőgazdasági felépítménnyel is készülhetnek. A billentőteknő oldalára helyes kis létrát is szereltek, melyről a sofőr kényelmesen ellenőrizheti a rakományt. Az új nehéz-teherbírású teherautókat a felhasználási terület miatt lámpavédő rácsokkal, illetve nem színre fújt lökhárítókkal látták el.
A Kamaz-gyár egyéb iránt nemrég ünnepelte 40 éves fennállását. Az első Kamaz-teherautókról hamarosan részletesen is megemlékezünk.