Idén júliustól módosított kivitelben hozza forgalomba Euro 6b besorolású dízelmotorokkal szerelt típusait a Renault csoport. A változtatások a hajtáslánc NOx-kibocsátását hivatottak csökkenteni a mindennapi felhasználás során – tehát nem laboratóriumi körülmények között. A módosítás során megkétszerezték a kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszer üzemi tartományát – az égéstermékeket hordozó, visszahűtött kipufogógáznak az égéstérbe való visszavezetése a nitrogén-oxid kibocsátás elleni küzdelem fontos eszköze. Emellett a NOx-csapda teljesítményét is megnövelték: ez tárolja, és rendszeres időközönként semlegesíti a motor működése során keletkező NOx-ot. Mostantól a folyamat gyakrabban és intenzívebben megy végbe. A Renault nem csak az új motorokat készíti mostantól módosított kivitelben, de saját költségén azok korábban megvásárolt példányain is végrehajtja a változtatásokat. Októbertől várják azokat az ügyfeleket, akiket nyomaszt, hogy autójuk csupán a szabványos normát teljesíti, de a mindennapos használatban kevésbé tiszta üzemű az optimálisnál. A cég nem szervez visszahívási kampányt, hiszen a dízelmotorok megfelelnek a törvényi előírásoknak.
Utólag tisztítja már eladott dízelmotorjait a Renault
A Renault úgy módosította Euro 6b besorolású dízelmotorjait, hogy azok valós felhasználási körülmények mellett jóval kevesebb nitrogén-oxidot bocsássanak ki.
2016.04.10. vasárnap 09:00