A változtatható helyű és fix telepítésű Közúti Közlekedési Ellenőrzési Pontok összesen kilenc közúti szabályszegést képesek dokumentálni, amelyek közül hat az objektív felelősség hatálya alá tartozik. Ezek a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a leállósáv igénybevételére, a behajtási tilalomra és a kötelező haladási irányra vonatkozó előírások megszegése.

A Duna vonalától nyugatra, illetve a Budapesten elkövetett szabályszegések esetén a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság, míg a Dunától keletre, valamint Pest megye területén elkövetett szabályszegések esetén a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata folytatja le a járművek üzemben tartóival szemben a közigazgatási hatósági eljárásokat. A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálatának épületében található a Közlekedésbiztonsági Automatizált Feldolgozó és Információs Rendszer, amely a jogszabályban meghatározott technikai eszközökkel készített fénykép- és videofelvételeket, így különösen a VÉDA rendszerhez tartozó kamerák által rögzített szabályszegéseket fogadja és tárolja.

Az újonnan beérkező szabályszegési vélelmek (fényképfelvételek) feldolgozása az illetékességgel és hatáskörrel rendelkező rendőri szervhez történő beérkezését követően kezdődik meg. A feldolgozásban részt vevő ügyintézők feladata a vélelmezett szabályszegést dokumentáló képi felvételek elemzése, megerősítése. Amennyiben az így rendelkezésre álló információk kétséget kizáróan alátámasztják a szabályszegés elkövetését, az ügyintéző felügyelete mellett a döntéshozatal automatizált módon történik meg. A határozatok postázásra előkészítése szintén automatizált módon történik.

A vártnál egyébként kevesebb szabályszegést, jogellenes cselekményt regisztrált a múlt kedd óta élesben működő Véda. A közúti intelligens kamerarendszernek az eddigi tapasztalatok szerint van visszatartó ereje – közölték a kamerahálózat gyakorlati működését bemutató keddi sajtótájékoztatón Vásárosnaményban. Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője a részletek említése nélkül elmondta, már a tesztidőszak alatt tapasztalható volt a járművek haladási sebességének csökkenése az eszközök környékén, a rendszer egy héttel ezelőtti élesítése után pedig folytatódott ez a folyamat.

ITT A TÉTELES BÜNTETÉSI LISTA ÉS A TÉRKÉP