Kilenchavi kényszerszünet után Bertrand Piccard és André Borschberg pilóták Hawaiin csütörtökön bejelentették, hogy felszállásra készek, és péntektől várják a megfelelő időjárási körülményeket, hogy továbbrepüljenek Észak-Amerikába. A kizárólag napelemmel működő repülőgép Hawaiiról több úti cél felé indulhat, vagy az arizonai Phoenixbe, vagy San Franciscóba, Los Angelesbe, esetleg a kanadai Vancouverbe. Bármelyik állomást válasszák, onnan a keleti part felé repülnek majd, hogy később átkeljenek az Atlanti-óceánon. Solar-Impulse-2-640x360 A napelemes repülőgép 2015. március 9-én kezdte meg világ körüli útját Abu-Dzabiban, és 18 ezer kilométert tett meg. A kínai Nankingból közvetlenül akart Hawaiira repülni, ám a rossz időjárási feltételek miatt kénytelen volt leszállni a japán Nagojában, ahol csaknem egy hónapig vesztegelt a jó időre várva. Hawaiin is kénytelen volt megszakítani világ körüli útját, mivel a Csendes-óceán átrepülése során megsérültek a napelemei. a23 Az elmúlt hetekben a repülőgéppel 13 tesztutat hajtottak végre, hogy ellenőrizzék a hűtőrendszert. A 2,3 tonnát nyomó, 72 méter szárnyfesztávolságú repülőgép felszínét 17 ezer napelem borítja, sebessége elérheti az óránkénti 140 kilométert. Elvileg megszakítás nélkül képes repülni, mert a nappal gyűjtött energia elég az éjszakai repülésre is. A különleges járművet felváltva vezeti André Borschberg és Bertrand Piccard.