Csaknem négymillió forintba került Lázár János szolgálati autójának tankolása tavaly. Ez csak az üzemanyag ára. Lázár tisztségéből adódóan­ sofőrrel jár, az ezzel járó kiadásokat nem tartalmazza az összeállítás. A bruttó 3,99 millió forinttal a Miniszterelnökséget vezető miniszter a csúcstartó a tárcavezetők, az államtitkárok és a helyettes államtitkárok között – derül ki a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) által a Népszabadságnak megküldött adatokból. Üzemanyagköltségét kilométerre átszámolva a Miniszterelnökség vezetője tavaly 130-140 ezer kilométert mehetett a szolgálati autójával. Ezek alapján Lázár akár 360-szor megtehette a munkahelye és lakása közti utat, azaz szinte mindennap ingázott Budapest és Hódmezővásárhely között. Igaz, tavaly csak 254 munkanap volt, ráadásul a miniszter szabadságot is kivett. A szabályozás nem tiltja a szolgálati autó magáncélú használatát. A legkevesebbet a kormányfő jobbkeze, Rogán Antal kocsijába tankolt a főigazgatóság. Az adófizetők pénzéből 170 ezer forintnyi üzemanyagot töltöttek a miniszterelnöki kabinetet vezető miniszter által használt kisbuszba. Ám ez mégsem olyan kevés, ha figyelembe vesszük, hogy Rogánt október 19-én nevezte ki tárcavezetőnek az államfő. Így tavaly összesen 74 napot, ebből 52 munkanapot volt hivatalban. Átszámolva ez azt jelenti, hogy 5900 kilométert tehetett meg 2015-ben, ami átlagosan napi 80, munkanaponként 103 kilométeres távot feltételez. Ami soknak tűnhet, ha figyelembe vesszük, hogy Rogán a második kerületi Pasa parkban lakik, munkahelye és parlamenti képviselői választókerülete is a Belvárosban található. Ez akár azt is jelentheti, hogy a miniszter naponta nyolcszor is megtehette oda-vissza az utat lakása és munkahelye között – feltéve, ha csak munkába járásra használta a közpénzből fenntartott szolgálati gépkocsit. A valóságban azonban valószínűleg gyáravatókra és hasonló kormányzati eseményekre is azzal utazott. További részletek a Népszabadság cikkében.