Szombat óta az Ikarus 284-es menetrendszerű forgalomban hétvégenként közlekedik a Deák Ferenc tér és Szentendre közötti C-viszonylaton. A BKV korábban a budapesti autóbusz-közlekedés centenáriumára újította fel a 284-est, mely tulajdonképpen az első magyar tólócsuklósnak tekinthető. Ez annyit jelent, hogy a motor a csuklón túli kocsiszekrénybe, a C-tengely mögé került.
Az Ikarus 280-asnál másfél méterrel hosszabb és tizennyolc centiméterrel alacsonyabb padlószintű 284-es formajegyeiben még a 200-as család köszönt vissza, de műszaki megoldásait tekintve már a születőfélben lévő 400-as család csuklós változatát, a majdani Ikarus 435-öst vetítette előre.
A BKV-hoz egyetlen ilyen autóbusz érkezett, mely 1985 vége és 1987 eleje között teljesítette próbafutásait a 7A vonalon. Végül továbbra is a bevált és olcsóbb Ikarus 280-asok beszerzése folytatódott egészen a kilencvenes évek elejéig, majd a modernebb Ikarus 435-ösök vásárlása mellett döntöttek. Az Ikarus 284-esekből mindössze tíz autóbusz, illetve egy trolibusz-változat készült el.
A felújított 284-esnek is van fővárosi vonatkozása: a kétezres évek elején a BKV alvállalkozójának kocsijaként Csepelen, majd a kiskörúti villamosok pótlásakor lehetett utazni rajta. Ez a jármű 1984-89 között az Ikarusnál volt tesztbuszként, majd a Pannon Volánhoz került, ahonnan 2006-ban selejtezték. Később a BKV alvállalkozója a VT-Transman üzemeltette Budapesten. 2010-2014 között magántulajdonban volt, majd idén a BKV-hoz került és felújították.