A cégcsoport négyhengeres Ingenium motorcsaládjának megtoldásával hozná létre új, hathengeres erőforrásait a Jaguar Land Rover, írja a Car Magazine. Az új motor a jelenlegi V6-osok helyébe lépne, és kompresszor helyett turbófeltöltés javítaná fajlagos nyomatékukat. A kétliteres Ingenium blokkok 50 százalékos kiegészítése logikusan 3,0 literes benzin- és dízelmotorokat eredményezne. A teljesítmény-spektrum a jelenlegi V6-osoknál szélesebb lehet, 300-500 lóerős verziókat prognosztizálnak. A dízelek sem sokkal lesznek gyengébbek. Az új, sorhatos motorok könnyebbek és takarékosabbak lesznek (már csak kevesebb mozgó és súrlódó alkatrészük miatt is), azok 2017-től elvileg a két márka összes modelljében helyet kaphatnak. A Jaguar utoljára az 1993-as modellévben kínált soros hathengeres motort; az XK blokk alapjait még 1949-ben vezették be, és összesen öt különböző lökettérfogattal volt elérhető az évek során. Képünkön a 2015-ös E-Type Lightweight soros hathengeres blokkja.