A Handelsblatt lap értesülését sem a Volkswagen, sem az Audi szóvivője nem erősítette meg. Azt viszont a dpa hírügynökségnek a konszern belső köreiben megerősítették, hogy a szoftver története az Audihoz nyúlik vissza. A Handelsblatt beszámolója szerint az Audi soha nem alkalmazta a szoftvert, de az végül megtalálta az utat a VW-nél kifejlesztett EA 189 típusú dízelmotorok felé. A motorokat aztán a Volkswagen több érdekeltségénél, így az Audinál is használták. Az Audi eredetileg „ártatlan” ötlete a dízelmotorokra az indítás után hideg üzemmódban jellemző hangos kopogás kiküszöbölését szolgálta a motor üzemanyag adagolásának szoftveres szabályozásával. A fejlesztők később ezt a beavatkozást egészítették ki a motortesztelési üzemmód felismerésével és a kibocsátási értékek ennek megfelelő átállításával.
Az egész dízelbotrány az Auditól indult?
A dízelmotorok károsanyag-kibocsátási értékeit tesztelés közben manipuláló vezérlő szoftver múltja egészen 1999-ig nyúlik vissza és az alapul szolgáló ötlet eredetileg az Audinál született meg.
2016.04.20. szerda 18:14