Idén a német MAN nyerte el ezt a címet a D3876 LE12x erőforrással. A „Diesel of the Year 2016” díjat a nemrég véget ért Bauma haszonjármű-kiállításon adták át. A hathengeres, fekvő elrendezésű motor elsősorban a mezőgazdasági, valamint az építőipari feladatokra tervezett teherautók hajtásául szolgál.

Az MAN legújabb fejlesztésű motorja a 2014-ben bemutatott, Euro 6-os kibocsátási normákat teljesítő, 15,2 literes D3876LF0x erőforrás alapjaira épül, melyet jelenleg a német haszonjárműgyártó felső kategóriás modelljeibe építenek be. Nem véletlenül: ez az erőforrás akár 2500-3000 newtonméteres nyomaték leadására képes.

MAN_D3876LF_a_frei_TRUCK

Az új D3876LF0x motor 565, 612, 660 lóerős változatokban választható és az Euro 5-ös kibocsátási normákat teljesíti, mely egyenértékű az amerikai CARB US és a Tier 4-es szabvánnyal. A díjazott dízelmotor többek között a TGX 33,560-as dömperhez választható.