Kínálhatnak a vevőknek alumíniumot, karbonlemezt vagy akár márványt, a fa mégiscsak mértékadó marad az autóipari dekorációk terén. Persze nem mindegy, hogy milyen fából van az a panel, mint ahogy az sem, hogy mit csinálnak ezzel a természetes anyaggal, mielőtt lakkréteg alá rejtik: a Bentley pekingi standjának látogatói pontosan tudják, miről beszélünk, nektek meg megmutatjuk most.
Bentley Bentayga by Mulliner
Amíg a Rolls-Royce Cullinan meg nem érkezik, a Bentley Bentayga képviseli a luxus felülmúlhatatlan csúcsát a szabadidőjárművek között. A csúcs persze csak akkor marad csúcs, ha egyre magasabbra emeljük a lécet, mint mondjuk most. Az egyetlen példányban megálmodott és elkészített Bentayga by Mulliner a gyár kézműves gurujainak a kézügyességét dicséri. A tízféle fából készült, harminc különálló elemből összeállított intarzia azt a szubtrópusi rengeteget hivatott megjeleníteni, amely a Bentayga nevét ihlette – hogy tetszik-e vagy sem, egyéni ízlés dolga, de tény, hogy a légzsák nyitása után már soha nem lesz ugyanolyan ez az autó.Mulsanne Extended Wheelbase First Edition
Olyan is van persze, hogy az embernek nem kell különlegeset alkotnia ahhoz, hogy kapkodjanak a munkájáért: elég, ha megfelelően ritka nyersanyagot választ. Ez történt a mindössze ötven darabban készülő Mulsanne Extended Wheelbase First Edition, pontosabban annak néhány szerencsés példánya esetében. A Bentley-nek egy zártkörű árverésen sikerült megszereznie egy 350 éves angol diófa egy darabját. A fáért állítólag kimondhatatlanul sok pénzt fizettek, az aukciós ház csupán annyit közölt, hogy az összeg világrekord volt a maga nemében – becsülje hát meg magát az a maroknyi vásárló, akinek ebből a nemes, pótolhatatlan anyagból készült az az asztalka, amelynek méretre vágott rekeszei színezüst tükröt, hajkefét és fésűt rejtenek, mintha Csipkerózsika-álomban lennénk. A többi First Edition-ügyfél mezei kőrisfa asztalkával kell hogy beérje; az exkluzivitás égető hiányát nyilván komoly árkülönbséggel enyhíti a Bentley.