A Jeep márka iránti globális kereslet növekedésével magyarázható, hogy a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a 2015-ös első negyedévhez képest csaknem megduplázta nyereségét: a tavalyi 700 millió euróról 1,38 milliárdra duzzadt a profit. Emellett forgalmuk szerény, 3 százalékos mértékben emelkedett. A mérleg másik serpenyőjében ugyaakkor a cég adósságállománya húzza le a jókedvet, a tavaly év végi 5,05 milliárd helyett jelenleg 6,6 milliárdon áll a balansz, aminek a tőzsde sem örült különösebben, a negyedéves jelentés nyomán esni kezdett a részvények értéke. Az előrejelzések szerint ugyanakkor az év végével 5 milliárd alá forják szorítani az adósságot. Ezt egyébként a 2018-ig pozíciójában maradó Sergio Marchionne elnök legfontosabb feladatának tekinti. A cég kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredménye (EBIT) a tavalyi 4,8 milliárd euró után idén várhatóan meghaladja az ötmilliárdot. A helyzetet bonyolítja, hogy a cégcsoport statisztikáiba idén először nem számít bele a leválasztott Ferrari eredménye, így a számadatok nem feltétlenül tükrözik a konszern valós teljesítményét.