Lemond a cégvezetés, kivonul az autóiparból a Mitsubishi – ilyen hírek jelentek meg a héten a japán sajtóban, és ezeket az Automotive News Europe közvetítésével a Vezess is átvette, a kelleténél talán kapkodósabban. Mert aztán kiderült, hogy az egész pánikkeltés alaptalan volt: sem Tetsuro Aikawa ügyvezető igazgató, sem Osamu Masuko elnök-vezérigazgató nem tervezi, hogy lemondana, arról pedig, hogy a Mitsubishi beszüntetné az autógyártást, egyetlen tized másodpercig sem volt szó. „Az a feladatunk, hogy kivezessük a vállalatot ebből a helyzetből. A saját helyzetemről gondolkodni sem volt időm, minden erre vonatkozó állítás spekuláció” – nyilatkozta Aikawa-san. Ez persze sovány vigasz a cég részvényesei számára, hiszen a tőzsde rendkívül rosszul reagált a hírekre, a papírok értéke néhány nap alatt megfeleződött. A márka globális ügyfélkörét is érzékenyen érintették a hírek, Japánban ötven százalékkal visszaestek a megrendelések, Európában kétségbeesett ügyfelek telefonálgatnak, hogy akkor most mi lesz az autóikkal. A jelek szerint semmi, azaz hogy további értesítésig minden megy tovább a régi kerékvágásban, ugyanúgy, ahogy a Volkswagennél. Az autógyártó arról is tájékoztatta a sajtót, hogy pénzügyi helyzetük stabil (a tavalyi évben 1,8 százalékkal nőtt a profitjuk, a bevétel 4 százalékot emelkedett), egyelőre nem szorulnak banki támogatásra, noha ennek elvi lehetőségét nem vetették el. A tényekre szorítkozva, a 25 éven át tévesen megállapított gyári fogyasztási adatok miatt minden bizonnyal kárpótolni kényszerülnek a mintegy 625 ezer, érintett japán belpiaci vásárlót. Független becslések szerint ennek a kárpótlásnak az összege autónként és évenként elérheti a 200 000 jent (500 ezer Ft). Az ügylet összköltsége elérheti az egymilliárd dollárt. Cikkünket folyamatosan frissítjük.