A BMW 2009 végi kiszállása óta folyamatosan pénzügyi nehézségekkel küszködő Saubernél idén igazán komolyra fordult a helyzet, a 2016-os kifizetésekből kért előleg ellenére is csúszott a dolgozók fizetése februárban, majd márciusban is, a fejlesztések gyakorlatilag leálltak, a helyzetet jobban ismerő csapatvezetők pedig szépen elszivárognak. A szezonkezdet előtt távozott az alakulattól a tavaly érkezett technikai igazgató, Mark Smith, most pedig kiderült, hogy a nemrég szintén távozott Giampaolo Dall’Ara helyére januárban a Red Bulltól érkezett vezető pályamérnök, Tim Malyon sincs már a csapatnál, a Kínai Nagydíj volt az utolsó versenyhétvégéje. Korábban Smith és most Malyon is „személyes okokból” mondott búcsút a Saubernek, de világos, hogy a háttérben a svájci csapat problémái állnak. A hiányzó pénzek, a beszállítók felé fennálló tartozások miatt az is valószínűnek látszik, hogy az idénykezdet óta hibás kasztnival versenyző Felipe Nasr a tervek ellenére Szocsiban sem kap új vázat az autójához.