A sűrített földgázzal hajtott emeletes autóbuszt közösen fejlesztette a svéd Scania, valamint a brit Alexander Dennis. A jármű hajtáslánca az előbbi, míg a kasztni és az utastér belső kialakítása az utóbbi érdemeit erősíti. A Scania korábban 34 sűrített földgázzal hajtott autóbuszt szállított Nagy-Britanniába, a most elkészült CNG-busz részben ezeknek a járműveknek az alapjaira épült.

New-DD-Interior

Az egyajtós, jobbkormányos Scania-Dennis CNG nem öncélú próbálkozás, ugyanis azt a korábban a svéd gázbuszokat vásároló Reading Bus számára fejlesztették ki, mely már le is adta a megrendelését 5 darab ilyen, emeletes CNG-buszra. A világ első, emeletes gázbuszának kifejlesztésénél  a legnagyobb kihívást a gáztartályok elhelyezése jelentette a mérnökök számára, hiszen a szimpla alacsonypadlós buszoknál általában a tetőre kerülnek a gáztartályok. A Scania-Dennis CNG esetében erre nem volt lehetőség az emelet miatt, ezért más megoldás kellett találni.

Wide-body

Nem ez volt azonban az egyetlen embert-próbáló feladat, hiszen a Scania gázmotorját úgy kellett a jármű – a hagyományos gázbuszoknál jóval kisebb – motorsátorjába illeszti, hogy közben valahogy megoldást kellett találni arra problémára, hogy a gázmotor jóval a dízelnél több hőt ad le működés közben.

A prototípus most két hónapos utasforgalmi tesztjét kezdi meg annak érdekében, hogy a gyártók megbizonyosodjanak arról, hogy reálisak voltak-e a projekttel kapcsolatos elvárásaik, vagyis a null-emisszió közeli CNG-hajtás előnyeinek ötvözése az emeletes buszok sajátos műszaki lehetőségeivel.