Az utasülés-foglaltsági érzékelő feladata levenni az utasoldali légzsák kikapcsolásával járó terhet és felelősséget a vezető válláról: a rendszer észleli, ha felnőtt huppant be az ülésre, és aktiválja a légzsákot, de azt is érzi, ha gyerekülést szereltek be oda, mely esetben letiltja a lufit. Na, ez a szenzor romlott el Nissanok millióiban. Most 3,53 millió autót érint a visszahívás, ezek túlnyomó többsége, 3,2 millió darab Észak-Amerikában vár javításra. A gyár tájékoztatása szerint a javítás módszere nem egységes: vannak modellek, ahol elég újraprogramozni a vezérlést, máshol viszont cserélni kell az érzékelőt vagy annak segédrendszereit – ez utóbbiak jóval kevesebben vannak, ami gyorsabbá és olcsóbbá teszi a visszahívási kampány lebonyolítását. A hiba eddig három személyi sérülést okozott, haláleset nem történt. A visszahívásban a 2013 és 2017 között gyártott Nissan Altima, Leaf, Maxima, Murano, Pathfinder, Sentra, Rogue személygépkocsik, az NV200 és NV Taxi kisbuszok, az Infiniti több típusa (JX35/QX60, Q50), valamint a Nissan által gyártott, az NV200-ből átcímkézett Chevrolet City Express érintett.