Vasárnap rendezték az idei Nagy Futamot, amelynek keretében az eddig sokak számára csak a képernyőn látott üvöltő versenyautókat és a hozzájuk tartozó – autóbolond fejjel hősként tisztelt – pilótákat a mindenki számára ismerős, városi helyszínre hozták a szervezők Budapestre, a Várkert bazár elé. Hangélményben mindenképp messze felülmúlt egy aktuális Forma-1-es szabadedzést, ami nem volt nehéz úgy, hogy a nap egy 1972-es BRM R180-as 3 literes V12-esének indításával kezdődött. Ezt követően a Nascar Toyota Camryk igazi V8-as mennydörgése, és a szintén nyolchengeres, de egészen másképpen szóló DTM-es gépszörnyek következtek. Utóbbi két csoport és a raliautók jelentős mennyiségű gumifüstöt is termeltek a közönség nagy örömére. Ha látni szeretnéd, mekkorát változott a formaautók motortere 40 év alatt, akkor nézd meg a galériában!

Versenyautók tomboltak a belvárosban 1
Az alábbi félperces videón pedig meghallgathatod, hogy milyen volt a Forma-1 a ’70-es években. A mesélő a 12 hengeres motor a BRM-ből, melyet a legenda, Gerhard Berger vezetett a Nagy Futamon:
a videó a hirdetés után indul