A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete immáron négy éve méri a márkaszervizek teljes hálózatát, így az idén is elkészítette a márkakereskedők tapasztalatait összefoglaló kérdőívét. Ebből az látszik, hogy 2015-ben 5-10 százalékos forgalomnövekedést értek el a márkaszervizek 2014-hez képest, 2013-hoz viszonyítva pedig már 15-20 százalékos gyarapodásról beszélhetünk. Az alkatrészforgalom is hasonló emelkedést mutatott. Jelentős változást tapasztaltak a szervizek az ügyfélkör felosztásában: korábban kevesebb magánszemély vitte márkaszervizbe az autóját, mint cég, most ez az arány javulni látszik. Ugyan még mindig céges ügyfelek vannak többségben, de a különbség szűkül, ami annak köszönhető, hogy egyrészt több magánszemély vesz új kocsit, másrészt pedig az idősebb autókra vonatkozó ajánlatok sok ügyfél számára vonzóak. Legtöbben az időszaki szervizek vagy garanciális javítások kapcsán fordulnak meg a javítóműhelyekben. A biztosítási káresemények gyors ügyintézése, és javítása, valamint az akciós ajánlatok is sok ügyfelet vonzanak a márkakereskedésekhez. A kutatásból kiderült, hogy népszerűek a téli-nyári felkészítő ajánlatok, és az egyéb szolgáltatások, mint például a gumitárolás vagy a műszaki vizsga.