A Ferrari még a téli tesztek idején tett próbát a Mercedes által kitalált, glóriának becézett fejvédő gyűrűvel, míg a Red Bull a múlt hétvégi Orosz Nagydíjon küldte pályára a saját, szélvédőre emlékeztető koncepcióját. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting Szocsiban azt nyilatkozta, hogy mindkét koncepció versenyben van, július 1-jég döntik majd el, melyiket is vezessék be 2017-ben. A német Auto Motor und Sport viszont arra figyelmeztet, hogy a bevezetés sokkal inkább csak 2018-ra valószínű, ugyanis a szükséges szabályváltoztatást nem lesz könnyű meghozni. A Forma-1-es Bizottság április 30. után már csakis akkor hozhat szabályt a következő idényre, ha teljes egyetértésben szavaznak a tagjai (Bernie Ecclestone, Jean Todt, a 11 csapat, a motorgyártók, a Pirelli, a szponzorok és a versenyszervezők képviselői), ez azonban nem tűnik valószínűnek. Ecclestone összességében elutasítja a fejvédőket, míg a Ferrari és a Mercedes a glóriát, a Red Bull pedig a szélvédőt szeretné. A lapnak nyilatkozva Whiting azt mondta, egyetértés híján is van azért mód a bevezetésre: az FIA a biztonságra hivatkozva ellenállás esetén is szabályt változtathat, az Auto Motor und Sport viszont úgy tudja, hogy a Ferrari-elnök Sergio Marchionne a Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülésén megkérdezte az FIA-elnök Jean Todtot, hogy él-e majd ezzel a szervezet, a francia viszont nemmel válaszolt.
F1: 2018-ra csúszik a fejvédő bevezetése?
Könnyen előfordulhat, hogy a tervekkel ellentétben csak 2018-ban vezetik be a Forma-1-es fejvédőket, túl sokáig húzták az előkészítést.
2016.05.04. szerda 13:20