2017-re, valamint 2019-re új gyártósorokat helyez üzembe a Kamaz saját fejlesztésű erőforrásai számára. A termelési kapacitás így egy éven belül évi 12 ezer darabra nőhet a bővítés első ütemében. Az új generációs motorok fejlesztése 2014-ben kezdődött és jelenleg már a végső stádiumnál tart. Eddig közel 20 motor prototípusa készült el, melyek tesztelése jelenleg is zajlik.

Az orosz gyártó gőzerővel dolgozik az új generációs motorok gyártásának beindításán. A cél, hogy minden alkatrész Oroszországból, vagy a FÁK-ból érkezzen, továbbá olyan erőforrásokat kívánnak gyártani, melyek alacsony költségekkel szervizeltethetők és üzemeltethetők. Az első széria sorozatgyártása 2017 elején indulhat, addigra kell elkészülnie az új gyártósornak. A Kamaz bízik abban, hogy a korábbinál nagyobb teljesítményű, ámde kevésbé szomjas motorcsaládot sikerül megalkotni.

Az érvényben lévő orosz szabályozás szerint a gyártást már ez év elején Euro 5-ös kibocsátási normáknak megfelelő motorokra kellett volna átállítani, azonban Oroszország jóval későbbre, 2018. január elsejére halasztotta az Euro 5-ös szabvány kötelezővé tételét, így a Kamaznak lényegesen több ideje marad ezen motorok fejlesztésére és kipróbálására. A Kamaz ugyanakkor készen áll a szabvány teljesítésére, jelenleg már a sűrített földgázzal hajtott Euro 5-ös motrok tesztelése zajlik.