Kétszázezer személyautót értékesített Magyarországon március végéig a Škoda. A hazánkban negyed százada jelen lévő cseh autógyártó az idei első negyedévben is remekül hajrázott, a több mint 2500 eladott kocsival megőrizte a közel 10 százalékos piaci részesedését. Először 2002-ben lépte át az értékesítés a tízezres határt, 11 521 jármű kiszállításával. A következő 3 évben 15, 17, majd 18 ezer fölé emelkedett az éves darabszám, amely 2006-tól kezdve a gazdasági világválság közeledtével lassan 12-16 ezerre mérséklődött. A válság mélypontján, 2009-ben 5000 Škodát sikerült eladni Magyarországon, a következő öt évben azonban ismét lassú fellendülés volt tapasztalható. Hosszú idő után tavaly volt az első év, amikor a cég magyarországi eladásai átlépték a tízezres határt, pontosan 9,7%-os részesedést elérve a piacon. 2016-ban újabb mérföldkőhöz érkezett a Škoda, április végén vette birtokba Fügh Tamás Frigyes a márka hazai történetének 200 000. gépkocsiját, mely egy kristályfehér fényezésű Rapid Spaceback modell Ambition felszereltséggel. Az Autó mellé a Škoda márkaigazgatójától még egy kétszázezer forint értékű utalványt is kapott, melyet gyári tartozékokra vagy a későbbiekben szervizre tud felhasználni a szerencsés ügyfél. A magyarországi értékesítési mérföldkő egybeesett a Škoda és a Volkswagen együttműködésének 25 éves jubileumával. Az 1895-ben alapított cseh márka fúziós szerződését ugyanis 1991 márciusának végén írták alá, melynek köszönhetően az egykor regionális márka a Volkswagen Csoport tagjává vált. Mára a Škoda modelljei a világ több mint 100 országában jelen vannak, tavaly és az azt megelőző esztendőben az értékesítés már át is lépte az évi egymilliós darabszámot.
25 év alatt ennyi Škodát vettek a magyarok
Az értékesítés első teljes évében, 1992-ben 409 autó talált gazdára, az akkor még csupán két, részben kifutó modellből álló kínálatból. Azóta sokat változott a cseh paletta.
2016.05.10. kedd 09:45