Frissítés:  A MÁV-tól kapott információk szerint nem vasúttársaság, sokkal inkább egy autós tehet arról a jelenetről, amely a lentebb látható képen történt.Nem műszaki hiba miatt volt üzemzavar a sorompó és fényjelző működésében. Május 6-áról 7-ére virradó éjszaka egy nagy sebességgel (100-120 km/h-val) haladó személyautó letarolta a sorompószekrényt és a jelzőjét. A gépjármű vezetője az eddigi információk alapján ittas volt – közölte a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága. A sorompóberendezés vezérlése nagyon súlyosan megrongálódott, a szekrényben szinte minden tönkrement. Az anyagi kár jelentős, 10-20 millió forint közé tehető. A sorompót ilyen esetben 72 órán belül helyre kell állítani vagy jelzőőrrel fedezni kell az átjárót.A sorompó javítását 10-én délután fél ötre befejezték a MÁV szakemberei , illetve 10-én már jelzőőrök irányították a forgalmat (a kép így a Népszava közlésével ellentétben vélhetően 9-én készült – 2 nappal a baleset eset után). A vonatok mozdonyvezetőit értesítették a sorompó használhatatlanságáról és a követendő eljárásról. A vonatok ennek megfelelően csökkentett sebességgel, akár hangjelzés adásával haladtak át az útátjáróban. Korábban írtuk: 2015. augusztus 20-án a Budapest Nyugati pu. és Esztergom közötti vonalon újra elindulhatott a vasúti közlekedés Az 53 kilométeres szakasz, három évig tartó felújítása 44 milliárd forintba került. A vonatok menetideje csak kismértékben csökkent ( 5-17 perc), de úgy tűnik a modernizált rendszerek sem működnek tökéletesen biztonságosan. Kedden a Népszava egyik olvasója vészjósló képet készített. Esztergom –Kertváros, Retek utcai vasúti átjáróban nyitva a sorompó, nem működik a lámpa, viszont épp áthalad egy vonat. 00326091 Bosszantó az ilyen helyzet, de egy vonat ellen kevés esélye van az autósnak, ezért érdemes a KRESZ, a vasútra vonatkozó rendelkezéseit betartani. Többek között ezeket:

  •  A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad.
  •  Biztosítatlan vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű egyik irányból sem közeledik, és a  folyamatos áthaladásra lehetőség van.
  •  A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra – megállást követően – abban az esetben szabad ráhajtani, ha a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy
  •  Ha nem működik a fényjelzés, vagy a sorompó félig leengedett állásban van, akkor minden esetben meg kell állni, és mindkét irányban kellő távolságot kell belátnunk, amennyiben vonat nem jön, akkor indulhatunk.