A német Automobilwoche szakmai hírportál a Spiegel magazin és az ARD tévécsatorna Monitor hírműsorának értesülését idéző cikke szerint az Opel a Volkswagenéhez hasonló eljárással manipulálta a motorok károsanyag-kibocsátási érdekeit. A Spiegel és a Monitor saját kutatásaik eredményére alapozza állításait, miszerint az Opel dízelmotorjai „eddig nem ismert kikapcsoló szerkezettel” vannak ellátva. A készülékek feladata a motorok károsanyag-tisztító berendezései működésének a korlátozása, a motorok tehát a gyárilag megadott értéknél valójában több káros anyagot bocsátanak ki.” Amennyiben a médiajelentések megalapozottnak bizonyulnak, az nemcsak az Opel állítására cáfol rá, hanem a német szövetségi minisztérium Volkswagen-botrány után indított vizsgálatának az eredményére is, ami „egyetlen járműnél sem” állapította meg tiltott eszközök használatát. A Spiegel Online jelentésében idézi Martin Führ, a darmstadti főiskola környezetvédelmi joggal foglalkozó szakérőjének a szakvéleményét, miszerint „a Volkswagenhez hasonlóan az Opel is megteremtette az uniós előírásoknak megfelelő kipufogógáz-tisztítás megakadályozásának technikai feltételeit. Mindkét esetben egyfajta nem megengedett kikapcsoló mechanizmusról van szó”. Az Opel visszautasította a médiában elhangzott állításokat és hangsúlyozta, hogy semmiféle szoftvert nem alkalmaz a károsanyag-kibocsátási értékek módosítására. Még 2015 szeptemberében kapott nagy hírverést hogy a Volkswagen egyes motorjaiban csaló motorvezérlő szoftver működik, amely észleli, ha az autók kibocsátás-teljesítményét tesztelik, és ilyenkor egy speciális módba kapcsol. A Volkswagen ezen motorjai ugyanis csak „túl költséges” fejlesztéssel tudták volna teljesíteni a kipufogógázra vonatkozó szabványokat A csaló szoftver nyomán kirobbant ügyét még nem zárták le, előbb néhány százezer autó érintettségéről volt szó, később ez szám több milliósra rúgott. Az ügybe számos vezető belebukott, de a cég egyelőre jól viseli a problémákat.