A napsugárzás UV-A komponense nagy szerepet játszik a bőrrák kialakulásában, ezért is nem tanácsos túlzásba vinni a napozást. Az autóban viszont nehéz elbújni a napfény elől – de sebaj, hiszen tudja mindenki, hogy az autó üvege megszűri ezeket a káros sugarakat. Azt viszont már nemigen tudja senki, hogy az oldalüveg a legtöbb autónál sokkal kevésbé képes erre, mint a szélvédő. A Reuters hívta fel a figyelmet egy kutatásra, melyben egy kaliforniai orvos 29 autót ült végig egy UV-méterrel a kezében. A doki 15 gyártó különböző típusait vizsgálta meg, 1990 és 2014 közti gyártási évvel, és azt tapasztalta, hogy míg a szélvédő (amely ragasztott üvegből készül, vagyis egy vékony műanyag réteg is van az üvegfelületek között) 95-98%-ban szűrte ki az UV-A sugárzást, az egyrétegű oldalüveg, még akkor is, ha volt rajta gyári sötétítés, 44-96%-ban volt képes erre. A 29 kocsi közül mindössze 4 oldalablaka produkált 90% feletti szűrést. Ez a teszt csupán megerősítette az orvos korábbi feltételezését, hogy a hosszú vezetés napsütésben veszélyes lehet, megfigyelései szerint ugyanis a kóros bőrelváltozások páciensei nagyobb részénél fordultak elő a bal oldalon, bal karon, mint a jobbon. A megoldás: hosszú ujjú felső, napszemüveg, vagy akár egy UV-szűrő fólia felragasztása az oldalablakokra. A fenti képen látható módszert nem ajánljuk, egy oldalról érkező IFA nagyobb kárt tehet az emberi testben, mint a napsütés.