A Tesla Motors után egy újabb cég viselheti a szerb-horvát-amerikai feltaláló, Nikolai Tesla nevét. A Nikola Motor Company nemrég alakult, egyelőre startup vállalkozásként. Alapítója az a Trevor Milton, aki  korábban a földgáz tárolására alkalmas eszközöket gyártó dHybrid Systems vezérigazgatója volt. Az új-keletű startup célja az elektromos haszonjárművek, energiatároló eszközök, valamint elektromos hajtásláncok fejlesztése.

A Nikola Motor Company máris előrukkolt egy ígéretesnek tűnő, teljesen elektromos nyergesvontató tervével, melyre már bárki leadhatja a foglalását. A zéró emissziós hajtással szerelt amerikai csőrös, a Semi One futurisztikus formatervvel rendelkezik. A 6×6-os hajtásképletű modellt úgy álmodták meg, hogy mind a hat kerekénél rendelkezésre álljon, egy-egy 335 lóerős, elektromos agymotor. A kettős lassító áttételeknek köszönhetően pedig a legnagyobb terhelés mellett is biztosítható az állandó fordulatszám. A Semi One ily módon akár 5017 Newtonméteres nyomaték leadására is képes lehet.

Az energia tárolására egy több mint 30 ezer cellából álló 320 kWh teljesítménnyel rendelkező elektromos akkumulátorcsomag állna rendelkezésre, melynek töltéséhez a 400 kW-os (536 lóerős) hatótáv-növelő turbina is hozzájárulna, emellett az elektromos járműveknél már nagy sikerrel alkalmazott fékezési-energia visszanyerő is rendelkezésre állna.

Jönnek a bivalyerős elektromos nyergesvontatók? 1

A Semi One nagyjából 1 931 kilométeres hatótávval rendelkezhet, ami messze több annál, mint amit például manapság az elektromos buszok jelenleg tudnak (250-400 km). A gyártó tervei szerint ugyanakkor ez a modell számtalan alternatív hajtáslánccal, így CNG-s, vagy hibrid-dízel változatban is készülhetne. A sűrített földgázzal (CNG) hajtott változatok üzemeltetése érdekében a cég az Egyesült Államokban több mint 50 CNG-töltőállomást hozna létre, ami így első hallásra kevésnek tűnhet az USA méreteit figyelembe véve, ugyanakkor a CNG-s nyergesvontató is rendkívül nagy hatótávolsággal rendelkezne.

Jönnek a bivalyerős elektromos nyergesvontatók? 2

A teherautó kabinja a súlycsökkentés miatt szénszálas erősítésű panelekből készülne, fedélzetén pedig a két ülőhely mellett helyet kapna két, egymástól független ágy, síkképcsöves TV, mikrohullámú sütő, valamint egy hatalmas hűtőszekrény is. A megfelelő komfortérzet biztosításáról pedig az elektronikusan működtethető klíma gondoskodna.

A Nikola Motor jelenleg nem tervezi elkészíteni a Semi One-t önvezető üzemmódban, erre valószínűleg a piaci bevezetés után néhány évvel kerülhet sor.  A gyártó úgy számol, hogy az első 5 ezer darabig a nyergesvontató 350.00 és 415.000 amerikai dollár közötti összegbe, vagyis nagyjából 95 – 112 millió forintba kerülne. A Nikola Motor Company emellett egy Zero nevű off-road, elektromos járművet is kínál. Már mindkettőre lehet foglalni, jelenleg több mint 1 500 dolláros kedvezménnyel.