Kedd reggel adta ki a hivatalos közleményt a rendőrség, hogy egy hónappal az új traffipaxok telepítése után miért, és mennyi bírságot szabtak ki a VÉDA kamerái. A vicc az, hogy mi már durván 2-3 hete kérdeztük tőlük ezeket, de mégis más orgánum kapta elsőként a választ. A Vezess kérdései az alábbiak voltak: Az élesítés utáni első hónapban mennyi bírságot szabtak ki a telepített és a mobil egységek (külön-külön)? Mennyi volt gyorshajtásos büntetés, és mennyi az egyéb szabálysértésekért kiszabott bírság, és mik voltak ezek? A VÉDA rendszer elemét képező fixen telepített komplex közlekedési ellenőrzési pontok naponta hozzávetőlegesen 1 millió jármű ellenőrzését végzik el, melyekből minden ezredik elhaladó járműnél detektáltak jogsértést. 2016. április 5. és május 5. között összesen 29 211 esetben indult eljárás a kamerák által készített felvételek alapján. A 28 999 sebességtúllépésen kívül, 116 esetben biztonsági öv használatának elmulasztása, 68 esetben autópálya leállósávjának használata, 27 esetben tilos jelzésen áthaladás és 1 esetben vasúti átjárón való tiltott áthaladás miatt indult eljárás. Volt-e olyan autós, akit az első hónapban többször is megbüntettek a fix kamerák alapján? A rendőrség nem gyűjtött ilyen jellegű adatokat. – ezek szerint akkor büntetőpontot sem gyűjtenek az autósok? És nem vonhatják be a jogosítványát annak, aki kipontozódik? Hiszen állításuk szerint nem gyűjtik, hogy ki mennyi szabálysértést követett el egy adott időszakban, így pedig feltételezhetően a büntetőpontokat sem lehet nyilvántartani. Ezen gondolatmenet alapján tényleg úgy tűnik, hogy a bírságolás a lényeg, hiszen minél több embertől vennék el a jogosítványt, annál kevesebb pénz folyna a kasszába.
Hogyan alakult a külföldi és magyar rendszámú járművek bírságolásának aránya? Az eltelt időszakban 12 584 külföldi hatósági jelzéssel ellátott járművel szegték meg a szabályokat. Volt-e bármilyen meghibásodás az elmúlt hónapban, kellet-e javítani a telepített kamerákat? A közel ezer kamera közül volt olyan, amely meghibásodott, de ezek a lehető legrövidebb időn belül javításra kerültek. – 1000!?!?! Nem arról szóltak a hírek, hogy 365 fix kamerát telepítettek 134 balesetveszélyes útra? Mennyi volt a legmagasabb összegű bírság az elmúlt hónapban? Melyik megyében volt a legtöbb szabálytalanság? Hol mérték a legnagyobb sebességtúllépést? A VÉDA rendszer működésével kapcsolatban a fenti adatokat tudjuk szolgáltatni. Minden további részletesebb adat, így különösen a területi egységekre, a legnagyobb bírságra, a legnagyobb sebességtúllépésre vonatkozó adatszolgáltatás az alaptevékenységek ellátásához szükséges munkaerő aránytalan mértékű igénybevételével járna.