2010. szeptember 30-án gördült le az első elektromos busz a BYD csangsai gyárának szerelőszalagjáról. Az azóta eltelt hat alatt a kínai cég több mint 10 ezer autóbuszt értékesített világszerte. A BYD 2015 év végéig 7 500 elektromos autóbuszt adott el az év elején pedig további 6 434 darab null-emissziós buszra volt megrendelése.

A kínai fejlesztésű és gyártású buszok többek között már Hollandiában, Brazíliában, Nagy-Britanniában és Észak-Amerikában is szállítanak utasokat, több Európai nagyváros pedig jelenleg is teszteli a cég elektromos autóbuszait. 2012-ben a vezess.hu is kipróbálta utasforgalomban a BYD K9 típusú, alacsonypadlós, városi kialakítású buszát. A jármű akkor nem egészen keltett pozitív benyomást az utastérben található hatalmas akkumulátorok miatt, ugyanakkor azóta sokat fejlesztettek ezen a típuson.

A BYD jelenleg többféle hosszúságban és felhasználási célra kínál elektromos autóbuszokat: a városi utasszállításra a K6-os (7 méter), a K7-es(8 méter), a K8-as (10,5méter), a K9-es (12 méter), valamint a csuklós kivitelű K11-es (18 méter) áll rendelkezésre, míg a távolsági utasszállításra a gyártó a C6-ost (7 méter), C8-ast (10,5), a C9-est (12 méter), valamint a C10-est (14 méter) ajánlja. A kínálatban a C9-es számít az egyik legfrissebb fejlesztésnek és a kínaiak nagyon bíznak abban, hogy hamarosan ez a típus is megkapja az európai típusbizonyítványt.

A BYD nemrégiben elkészült a világ első emeletes elektromos buszával is. A 10 méter hosszú autóbuszt stílusosan a K10-es típusszámmal látták el. A kínai gyártó sikerének egyik titka a saját fejlesztésű, tűzálló vas-foszfát (Fe) akkumulátorok, melyek hosszú életciklussal rendelkeznek.

A kínai cég egyébként már nem is annyira kínai, hiszen a tulajdonosok között megtalálható az amerikai gigabefektető, a Warren Buffett, emellett a BYD-nak néhány éve már az Egyesült Államokban található Lancester városában is van már elektromos buszgyártó üzeme.