Ilyen projekt volt a VAZ 2108 is, ami egy komoly próbálkozás volt egy elektromos motorral hajtott típus kifejlesztésére. A Zsiguli 2102 kombira épülő tanulmányt egy 25 kW-os (34 LE) motor hajtotta, hatótávja 100-130 kilométer körül alakult függően a haladási sebességtől, ami maximum 87 km/óra lehetett. A fejlesztést még 1976-ban kezdték, 2102 névvel. A közúton is tesztelt, 47 darabos kísérleti flotta viselte a 2108 kódjelet. Kívülről könnyen felismerhető a hátul lefalazott karosszéria, illetve a szervizelés miatt épített nyílások miatt. Technikailag a karosszéria, a futómű, a fékek nem estek át változáson, csak egy erősített keret került be a 380 kilogrammot nyomó akkumulátorok miatt. A flotta nagy része Togliattiban maradt, gyáron belüli szállítási feladatokra befogva, pár pedig Kijevben, és Ukrajna területén tűnt fel. Az egyszerű technika végül a villanyautók szokásos hátrányai miatt vérzett el (kis hatótáv, hosszú töltési idő), de meglepő módon több karosszéria a mai napig fut, csak már a jó öreg benzinszürcsölő, karburátoros motorral.
Íme egy ritka öreg Lada, ami túlmutatott a korán
Kevesen tudják, de a Ladánál próbáltak haladni a korral, és a szovjet államberendezkedés adta korlátok ellenére több prototípussal kísérleteztek.
2016.05.18. szerda 15:22