A német közlekedési minisztérium közleménye szerint az Opel beismerte, hogy a Zafira egyterű dízelmotorjainak vezérlése bizonyos helyzetekben (a menetsebesség és a légnyomás függvényében) lekapcsolja a kipufogógáz utókezelésére szolgáló rendszereket. Ez önmagában nem volna baj, ha kifejezetten a motor védelmét szolgálja, idézi a törvényt a minisztérium vezetője, Alexander Dobrindt, de hogy ez így van-e, annak megállapítására vizsgálatot kezdeményezett. Az Opel teljes és átlátható együttműködést ígért az ügyben, hozzáférést biztosítva a szoftverhez. A General Motors európai tagozatának 14 napja van arra, hogy megfelelő műszaki információkkal ellássa az ügyben ülésező bizottságot. A másik kérdés, hogy vajon csak a Zafirát szerelték-e fel ilyen funkcióval, vagy más modellek, így az új Astra is megkapták-e a tiltóprogramot. Erre még nem érkezett válasz az Opeltől. Pillanatnyilag az sem világos, hogy mely motorokat érinti az ügy. Az Opel nyílt kártyákkal játszik, mondja a cég, hiszen megoldásuk az ő értelmezésükben betűről betűre követi a törvény előírásait. A gond csak az, hogy a minisztérium és az autógyártó jogászait már összeeresztették, és annyi már kiderült, alapvető eltérések vannak a vonatkozó jogszabályok értelmezésében. A Volkswagen meghamisított károsanyag-kibocsátási eredményei pánikhangulatot keltettek az autóiparban, ezért, mint most, az attól teljesen független, adott esetben ártalmatlannak bizonyuló esetek is hatalmas felháborodást keltenek, és ehhez a nagyközönségnek még azt sem kell tudnia, hogy miről van szó.