A Mercedes versenyzői gyorsan befejezték a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjat, miután az első körben a 4. kanyar előtt ütköztek és a kavicságyban kötöttek ki. Lewis Hamilton és Nico Rosberg is gyorsan bocsánatot kért a csapattól, amiért a mögöttük álló dolgozók munkáját tették semmissé, és főleg, hogy újabb, óriási feladatot adtak a gyáriaknak, akiknek jövő hétfőre mindent javítaniuk kell, hogy elküldhessék az autókat Monacóba. A csapat ügyvezető igazgatója, Rob Thomas így beszélt a baleset miatt adódott munkáról: „Már a balesetnél láttuk, hogy komolyak a sérülések, és nagy munka vár ránk a gyárban. Aztán amikor az autók visszakerültek a garázsba, megtörténtek az elemzések, jöttek a telefonok és elküldték a fotókat, összeállt az úgynevezett karanténlista. Ezen a listán a sérülésgyanús elemek szerepelnek, ebben az esetben 1000-1200 alkatrész, ami vizsgálatot, javítást kíván.” g_531517988_europress_EZA „24 óra alatt kb. 1000 alkatrészt tudunk megvizsgálni, utána kiderül, mekkora munka vár ránk, aztán szólhatunk a beszállítóknak, hogy sürgősen kellene ilyen vagy olyan alkatrész, és látjuk, hogy miket kell legyártani házon belül.” „A lényeg a gyors döntés és a kompromisszum. Az elsődleges, hogy az autó biztonságosan működjön, vannak az A osztályú alkatrészek, mint a felfüggesztés és az ilyesmik, amiknek jól kell működnie, ezek élveznek elsőbbséget. Aztán foglalkozunk teljesítménynövelő elemekkel.”