Az idehaza is ismerősen csengő nevű Ural 4320-as utódját, a Nextet tavaly mutatta be az orosz gyártó, mindjárt négyféle – billencses, utasszállítós, platós és tartályos – kivitelben. A modellkínálat tavaly darus, idén pedig hulladékszállítós felépítménnyel ellátott változatokkal bővült. Mindegyik változat azonos paraméterekkel rendelkező háromtengelyes, off-road alvázra épül.
Ezen nehéz-teherbírású modellek között egyelőre nincs csőrös vagy országúti kivitelű nyergesvonató. Ennek ellenére az Ural Next az oroszországi haszonjárműpiac nagy visszatérőjének számít, így nem csoda, ha az egyik orosz tervező fantáziát látott a Next kínálatának kiegészítésében. Szergej Barinov amerikai stílusú, „csőrös” nyergesvontatókat álmodott meg.
Ennek az az egyszerű oka, hogy az orosz utakon jelenleg az európai gyártású teherautók mellett számtalan amerikai nyergesvontató tűnik fel időről-időre. Kézenfekvő megoldás volt tehát éppen ilyen, a képen látható Uralokat megrajzolni, melyek egészen új irányt képviselnének a legendás orosz gyártó modellkínálatában.
A képen látható csőrösök egytől-egyig az amerikai viszonyoknak megfelelően hosszított motorháztetővel, lakófülkével és aerodinamikai elemekkel rendelkeznek. Az Urál hegység keleti oldalán fekvő Miassz városában készülő teherautókhoz megálmodott fantáziatervek azonban aligha valósulnak meg a közeljövőben, hiszen azokhoz teljesen el kéne dobni a legendás előd, a 4320-as továbbfejlesztett off-road alvázát és új, országútra szánt Uralokat kellene fejleszteni. Ennek ellenére jó rájuk nézni, hiszen olyanok, mintha a jelent képviselnék.