A Pirelli hosszas alkudozás után tavaszra elérte, hogy komoly szezon közbeni tesztprogramot vihessen a 2017-re jelentősen átalakuló, nagyobb abroncsai fejlesztésére.
A megegyezés keretében az olasz gyártó előbbi idei autókat, majd a 2017-es, új aerodinamikai szabályoknak megfelelő modelleket kap az élcsapatoktól csapattól.
A német Auto Motor und Sport úgy tudja, az első ilyen modellt a Ferrari szállítja majd, a maranellóiak júliusra, a Magyar és a Német Nagydíj környékére készülnek el vele.
A lap hozzáteszi, hogy a módosított 2015-ös autót a Ferrari házi, fioranói pályáján futtatják majd.
Az Auto Motor und Sport szerint a sorban a második a Red Bull lehet, az ő tesztöszvérjüket augusztusban, a dél-franciaországi Paul Ricard tesztpályán dolgoztatják, majd a Mercedes következik, ők állítólag augusztus végére építik meg a maguk változatát, amely Silverstone-ban léphet pályára.
Természetesen felvetődik, hogy az élmenők ezzel előnyt szereznek a jövő évi felkészülés terén, azonban a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe leszögezte, hogy a tesztautók építése szigorú ellenőrzés mellett zajlik, nem a valódi 2017-es fejlesztés részeként, emellett komoly költséggel is jár, amelyet a Red Bull-főnök Christian Horner 1,5 millió euróra becsült csapatonként.