Fogadjunk, hogy nem tudtad (ahogy mi sem), hogy a Peugeot egykor Észak-Amerikában is sikeres márka volt. A franciák 1913 és 1919 között háromszor is megnyerték az Indianapolis 500 futamot, és mivel ez túl értékes hagyaték ahhoz, hogy veszni hagyják, most építettek egy tanulmányt, amely ezen sikerek előtt tiszteleg.
Az L500R Hybrid nevének minden eleme megfejthető: 1916-ban egy Peugeot L45 nyerte meg a versenyt, az 500 pedig egyszerre utal az Indy 500-ra és a hibrid hajtáslánc rendszerteljesítményére.
Ebből 270 lóerőt hoz össze a belső égésű motor, a többi a mindkét tengelyt hajtó villanymotorpáros feladata. Mivel az autó csupán egy tonnát nyom, a 730 Nm-es össznyomaték 2,5 mp alatt repíti százra. Egy kilométert 19 másodperc alatt tesz meg az autó.
Az egy méter magas autónak nincs hagyományos értelemben vett utastere; a pilóta egy lebegve felfüggesztett kapszulában foglal helyet. A menet- és rendszeradatokról a frissen bemutatott iCockpit kijelző holografikus változata tájékoztatja. Az apró kormánykerék ma már Peugeot-specialitás; az L500R ezt új szintre emeli.