Bár a Sauber versenyzői a pontszerzés valódi esélye nélkül körözgettek a Monacói Nagydíjon, kettejük csatája mégis véresen komolyan alakult. A bokszból Felipe Nasrt a gyorsabb Marcus Ericsson elengedésére utasították, és amikor a brazil nem engedelmeskedett, a svéd pilóta a saját kezébe vette a dolgokat, ez pedig ütközéshez vezetett a Rascasse kanyarban. Az autók sérülései miatt pár körön belül mindketten végleg kiálltak.

A versenybírók utólag Kanadára szóló háromhelyes rajtbüntetést és két büntetőpontot osztottak ki Ericssonnak. A pilóta így nyilatkozott a verseny után:

„Az egész csapat számára kiábrándító ez, természetesen bocsánatot kérek! Le kell ülnünk, át kell beszélnünk a történteket, hogy Montréalban már egységes csapatként küzdhessünk a jó helyekért. ”

A baleset előzményeit így írta le a svéd:

„Körönként 3-4 másodpercet hoztam rajta, de beragadtam mögötte, kérdeztem a csapattól, hogy mi legyen. Azt mondták, szólnak neki, hogy cseréljünk helyet, hét-nyolc körön keresztül mondták, hogy szólnak neki, de nem történt semmi. Mondtam, hogy túl sok időt veszítünk, megpróbálom akkor az előzést. A mérnököm zöld utat adott, megpróbálkoztam ugyanott, ahol korábban Bottasszal is, gondoltam, hogy jó lesz ott, mert Nasrnak nem ment olyan jól az a kanyar korábban.”

„Szóval megpróbálkoztam a manőverrel, gondoltam, legrosszabb esetben visszasorolok mögé, de aztán vele nem úgy sült el, mint Bottasszal. Nem akarok panaszkodni Nasrra és másra sem, de szerintem elkerülhető lett volna az eset, ha az utasításokat végrehajtják.”

kaltenborn

A pénzügyi nehézségekkel küszködő, szponzorokat keresgélő Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn mindkét pilótát helyre tette a balesetet követően, azt nyilatkozta, ilyen többé nem fordulhat elő:

„Mindkét versenyzőnk elfogadhatatlanul viselkedett, az ütközés a teljes csapat munkáját tette semmissé. Marcus és Felipe is tisztában van vele, mekkora munkát kíván egy-egy versenyhétvége, nekik pedig az a dolguk, hogy végigcsinálják a futamot.”

„A helyzet áttekintése után fontos volt, hogy előrébb kerüljön a gyorsabb autónk, hogy kihasználhassunk bármilyen adódó lehetőséget. Az autók adatai alapján hoztuk a döntést. Zárt ajtók mögött rendeztük a kérdést, mindkét versenyzőt emlékeztettük arra, mi a dolguk. Ilyen incidens nem fordul elő többé.”