Futóműve és hajtáslánca megfelelő, ám megjelenése túlságosan is szelíd – röviden így összegezhette a 458 Speciale kupéval kapcsolatos tapasztalatait az a brit Ferrari-vásárló, aki autóját szerette volna egyedivé tenni. Így született meg a 458 MM Speciale, amely radikális optikai részletekkel tűnik ki a 458-asok szürke tömegéből.

A sötétített A oszlop egybefüggő üvegfelület hatását keltette, mintha egy bukósisak plexijét szemlélnénk. A megoldás mintegy „kiüti’” a tető megtámasztását, ezért a lemez mintha alacsonyabban húzódna; egyben kiemelt hangsúlyt kap a C oszlop, ami hátrébb mozdítja az autó optikai tömegközéppontját.

Gyári Ferrari, egyetlen példányban 1

A sportos hangulatot szolgálja az autó hossztengelyén végigfutó olasz tricolor is, de még inkább maga a karosszéria. Az ugyanis csak látszólag egyezik meg a gyárival: kézzel formálták meg alumíniumból, a lökhárítókat szénszálas kompozitból hajtogatták. Oldalt a teljes körű aerodinamikai átcsomagolás leglátványosabb elemeként légbeömlőnyílás tagolja a felületet.

A változások nem csak esztétikaiak: a hűtőket meredekebben és egymáshoz közelebb helyezve építették be, a far módosított letörése, valamint az itt elhelyezett, termetes légterelő miatt megváltozott légáramlást extra légbevezetéssel pótolják, így nem fullad meg a motor.

Ferrari 458 MM Speciale

Az autó kifejezetten ide tervezett, egyedi gyártású felniken gurul, és ha eddig nem tűnt volna fel, a lámpatestek sem eredetiek. Az utastérben feljavított audiorendszer és különleges kárpitozás várja a drága klienst, a fényezéshez hasonlóan világos tónusok, fehér öltések és légbeömlő-keretek uralják a belteret.