A vadonatúj Mercedes-Benz Citaro 2 CNG Citaro hivatalosan a IV.CNG&LNG Konferencián és Járműipari Kiállításon tartotta hazai premierjét. A busz fogadtatása rendkívül kedvező volt, annak ellenére, hogy a Daimler jelentős késéssel dobta piacra az Euro 6-os, CNG-hajtással szerelt változatot.
A pozitív visszajelzések hátterében nem ez, hanem az az egyszerű tény áll, hogy jelenleg ez a modell számít a legnépszerűbb városi autóbusznak. A Citaróból 1997 óta összesen több, mint 40 ezer darabot gyártottak és lassan beéri a csúcstartó Ikarus 260-ast és a 280-ast, melyekből 68-70 ezer példány készült három évtized alatt. A sűrített földgázzal hajtott (CNG) Citaro népszerűsége sajnálatos módon jelentősen elmarad a dízelestől, hiszen eddig közel mindössze 1300 darab talált gazdára ebből a változatból.
Európában évente közel ezer új gázbuszt helyeznek forgalomba, ezért a Mercedes-Benz bízik abban, hogy jelentősen növelni tudja piaci részesedését ebben a szegmensben. A gyártó jelentős fejlesztéseket hajtott végre az új Euro 6-os változaton, ezek nagy része azonban a hajtáslánchoz köthető. A dízeles erőforrásokból kifejlesztett M936G típusú, 7,7 literes, hathengeres motor 302 lóerős (222kW) teljesítmény leadására képes. Az új erőforrás 150 kilogrammal könnyebb az elődhöz képest, emellett a dízelmotoroknál 4 decibellel halkabb üzemet biztosít.
Az autóbusz hajtásához szükséges üzemanyag a jármű tetején található, szén- és üvegszál erősítésű anyagokból készült gáztartályokban található. Az új CNG-s Citarón egyenként 227 literes, 4-8 darab gáztartály elhelyezésére van lehetőség, függően attól. mekkora hatótávot szeretne az autóbusznak a jövendőbeli üzemeltető. Ezek a tartályok azonban könnyedén összetéveszthetők a légkondicionáló berendezéssel, hiszen a fehér borítás lényegében láthatatlanná teszi őket a laikus szemek elől.
A Citaro CNG szóló kivitelű változata összesen 96 utas szállítására alkalmas, míg a csuklóson akár 153 fő is utazhat egyszerre. A tesztautóbusz kétajtós kivitelű és a nemcsak a második ajtóval szemben, hanem jobb oldalon, a második ajtó előtt is található peron a babkocsival, illetve a kerekesszékkel utazók számára.
A járművet mától egészen június 12-ig teszteli a BKV, a 15-ös vonalán. Az autóbusz díjmentesen igénybevehető, ugyanakkor a közlekedési társaság kéri az utasokat, hogy ezen is inkább az első ajtót vegyék igénybe a felszálláshoz. A BKV-nál emellett jelenleg is kölcsönben van egy Modulo M168d, valamint egy VDL Citea LLE 120.