Háttérbe szorultak a háromhengeres turbómotorok, visszatértek a reflektorfénybe az óriás sportblokkok: idén nem a Ford egyliteres törpéje nyerte az Év Motorja versengést. Lássuk az összesítést és az egyes méretkategóriák legjobbjait.

ferrari 3.9 v8

A 2016. Év Motorja
A Ferrari 488 GTB 670 lóerős 3.9 V8-asa a legkiválóbb motor. Második az i8 hibrid hajtáslánca 362 lóerővel. A Porsche új háromliteres turbómotorcsaládja (370/400 LE) a harmadik helyre volt jó.

Az év motorja 1.0 liter alatt A Ford legalább itt megőrizte elsőségét; nyomában a VW háromhengerese, és a BMW i3 650 köbcentis generátorral szerelt elektromos hajtáslánca.

Az év motorja 1.0 liter alatt
A Ford legalább itt megőrizte elsőségét; nyomában a VW háromhengerese és a BMW i3 650 köbcentis generátorral szerelt elektromos hajtáslánca.

 

Az év motorja 1.0-1.4 liter között A PSA 1,2 literes háromhengeres turbója győzött, mögötte a Mini ONE azonos paraméterekkel bíró kismotorja és a VW 1.4 TSI sorakozott fel.

Az év motorja 1.0-1.4 liter között
A PSA 1,2 literes háromhengeres turbója győzött, mögötte a Mini ONE azonos paraméterekkel bíró kismotorja és a VW 1.4 TSI sorakozott fel.

Az év motorja 1.4-1.8 liter között A BMW i8 másfél literes motorral épített plug-in hibrid hajtáslánca nyerte ezt a kategóriát. Szintén BMW fejlesztés a második helyezett 1,5-es turbó, mögöttük az Audi 1.8 TFSI

Az év motorja 1.4-1.8 liter között
A BMW i8 másfél literes motorral épített plug-in hibrid hajtáslánca nyerte ezt a kategóriát. Szintén BMW-fejlesztés a második helyezett 1,5-es turbó, mögöttük az Audi 1.8 TFSI.

Az év motorja 1.8-2.0 liter között A Mercedes-AMG 2,0 literes turbós négyhengerese még mindig etalon a méretosztályban. Az Audi 2.0 TFSI mögött harmadik helyre került a Volvo T8 Twin Engine konnektoros hibridje.

Az év motorja 1.8-2.0 liter között
A Mercedes-AMG 2,0 literes turbós négyhengerese még mindig etalon a méretosztályban. Az Audi 2.0 TFSI mögött harmadik helyre került a Volvo T8 Twin Engine konnektoros hibridje.

Az év motorja 2.0-2.5 liter között Kevés karizmatikusabb motor van az öthengeres Audi-turbónál, meg is nyerte a kategóriát. A Porsche 2.5 turbós boxerje újdonságként a második helyre került, a Ford 2.3 Turbo a harmadik.

Az év motorja 2.0-2.5 liter között
Kevés karizmatikusabb motor van az öthengeres Audi-turbónál, meg is nyerte a kategóriát. A Porsche 2.5 turbós bokszere újdonságként a második helyre került, a Ford 2.3 Turbo a harmadik.

Az év motorja 2.5-3.0 liter között Éljenek a sportautók: a Porsche 911 turbósított hathengerese, a BMW M3 sorhatosa és annak szelídebb kiadása (35i / 40i) állhatott a dobogóra

Az év motorja 2.5-3.0 liter között
Éljenek a sportautók: a Porsche 911 turbósított hathengerese, a BMW M3 sorhatosa és annak szelídebb kiadása (35i/40i) állhatott a dobogóra.

Ukipme 2016

Az év motorja 3.0-4.0 liter között
Az összesített győztes Ferrari 3.9 V8, az AMG új 4.0 V8 motorja, és a Porsche 911 GT3RS négyliteres bokszere kapott plecsnit.

Az év motorja 4.0 liter fölött Titánok csatája: 6.3 V12 a Ferrari F12 tdf-ből, 5.2 V10 az Audi R8-ból, AMG 5.5 V8 a 63-as modellekből

Az év motorja 4.0 liter fölött
Titánok csatája: 6.3 V12 a Ferrari F12 tdf-ből, 5.2 V10 az Audi R8-ból, AMG 5.5 V8 a 63-as modellekből.

Az év zöld motorja A Tesla villamos hajtásláncát nem lehetett legyőzni, a BMW i8 és a Volvo T8 Twin Engine nagyon megszorongatni sem tudták

Az év zöld motorja
A Tesla villamos hajtásláncát nem lehetett legyőzni, a BMW i8 és a Volvo T8 Twin Engine nagyon megszorongatni sem tudták.

Az év új motorja A legjobb új motor egyben az év legeslegjobbabb motorja: a Ferrari 3.9 V8. A Volvo kétliteres plug-in hibridje ezüstérmes újonc, a Porsche 911 turbós blokkja a harmadik.

Az év új motorja
A legjobb új motor egyben az év legeslegjobbabb motorja: a Ferrari 3.9 V8. A Volvo kétliteres plug-in hibridje ezüstérmes újonc, a Porsche 911 turbós blokkja a harmadik.

Az év sportmotorja Mondjuk, vagy kitalálod? A második ugyanattól a márkától a 6.3 V12, a harmadik a 4,0 literes Porsche boxer blokk.

Az év sportmotorja
Mondjuk, vagy kitalálod? A második ugyanattól a márkától a 6.3 V12, a harmadik a 4,0 literes Porsche-bokszer blokk.

A teljes és részletes eredménylistát, valamint az egyes motorokat alkalmazó modellek felsorolását az Év Motorja verseny hivatalos oldalán megtalálod.