Ennek az az egyszerű oka, hogy az utóbbi évtizedekben háttérbe szorult a formatervezés jelentősége az orosz busziparban. A trend azonban megfordulni látszik, elég, ha a legújabb Volgabus alacsonypadlós városi buszokra gondolunk.
A GAZ nemrég ugyancsak rácáfolt erre a nem túl pozitív sztereotípiára. Az orosz gyártó ugyanis megkezdte legújabb generációs Vector Next típusú buszainak sorozatgyártását. A tavaly bemutatott városi és elővárosi felhasználásra tervezett modell nemcsak névrokonságban van a GAZ Next teherautóval, mert egyenesen annak az alvázára épül igaz, külsőre nem igazán illeszkedik a Next típuscsaládba. Korábban egyébként készült belőle ISUZU alvázra épített változat is.
A sorozatgyártás egy 7,6 méter hosszú, 43-53 fő szállítására alkalmas változattal indult el, később viszont már 7,1, valamint 8,5 méter hosszú verziókkal is bővülhet a típuskínálat. A strapabíró alváz lehetővé teszi, hogy a Vector akár terepen is megállja a helyét, persze ettől még azért nem lesz belőle off-road jármű. A modell ZF kormányművel és az Euro 5-ös kibocsátási normákat teljesítő YMZ-534 erőforrással készül. A motor közvetlen befecskendezést használ, ennek köszönhetően a busz zord időjárás esetén könnyebben indul.
A Vector Next érdekessége, hogy a vezető munkahelye bal oldalon egy külső, kifelé nyíló ajtón keresztül is megközelíthető. Ettől persze az utastérnek még nagyon is buszos elrendezése van, igazából a jármű semennyire sem kelt olyan hatást, mintha egy furgonból alakították volna ki. A gyártó a Vector Nextre 20 ezer kilométeres szervizintervallumot javasol, melyhez 3 év vagy 150 ezer kilométer garanciát is kínál.