100 nevező, 13 szakasz, 177 gyorsasági kilométer, egy újabb nagy visszatérő és egy hiányzó esélyes – címszavakban így lehet jellemezni az ORB negyedik futamát, a 23. Veszprém Rallye-t. Akár csak az előző versenyeken, az első osztály mellett a Rallye2 Bajnokság és az ORC versenyzői is ellátogatnak Veszprémbe, az utánpótlás-bajnokság és az ORC vasárnap, a Rallye1 után autózik majd a pályákon.
Tavaly Benik Balázs, idén pedig Turi Tamás lesz a nagy visszatérő a Veszprém Rallye-n. A 2004-es abszolút bajnok kétéves szünetet követően, egy R4-es Subaru Imprezával száll be a magyar rali vérkeringésébe. Az ország egyik legnépszerűbb pilótájának tehetsége megkérdőjelezhetetlen, de érdekes lesz látni, hogy mire lesz képes ilyen hosszú kihagyás után, egy nem épp ütőképes technikával.
Turi tehát ott lesz Veszprémben, míg Hadik András biztosan kihagyja a negyedik futamot. A miskolci pilóta a Veszprém Rallye hivatalos tesztjén esett hatalmasat, gyakorlatilag rommá törte a Ford Fiesta R5-öt. A pilóta nem sérült meg, de a mellette ülő kétszeres 2WD Európa-bajnok Bessenyey Zoltán igen, akit mentőhelikopterrel kórházba szállítottak. Az ERC-n versenyző Bessenyeynek ezúton kívánunk mielőbbi felépülést!
A mostani a 23. Veszprém Rallye a sorban, de magát a futamot 1984 óta minden évben megrendezik, Veszprém pedig hivatalosan 1994-től ad otthont a rendezvénynek.
Az idei verseny a bajnokság leghosszabb futama lesz, közel 180 kilométer gyorsaságit teljesítenek az ORB versenyzői, emiatt másfeles szorzóval szerepel a versenynaptárban, azaz másfélszer annyi bajnoki pont jár érte, mint a többi futamért. Az itinerben szereplő összes gyorsasági szakaszt kétszer teljesíti majd a mezőny, kivéve a jutaspusztai körgyorsaságit, amin háromszor autóznak majd a versenyzők.
Ez az a szakasz, ahová a legtöbb nézőt várja a rendező, hisz ott nincs nézői korlátozás, a szakasz teljes hosszában látogatható. Szurkolói szemmel egyébként Jutaspuszta mellett a várpalotai gyorsasági déli része lehet izgalmas, oda is érdemes kilátogatni.
A gyorsasági szakaszok kapcsán megkérdeztük a verseny rendezőjét, Lakatos Róbertet, hogy mekkora feladat tető alá hozni egy olyan rendezvényt, mint a Veszprém Rallye, egyáltalán mekkora személyzettel dolgozik egy magyar rendező?
„Egy Veszprém Rallye, vagy úgy is mondhatnám, hogy egy magyar bajnoki futam előkészítése cirka négy hónap. Abból az utolsó másfél hónap a nagyon intenzív munkafolyamat. A verseny szervezésében, előkészítésében körülbelül 8-10 ember az, aki aktívan részt vesz. A rendezvény méretétől függően 250-350 ember segít és dolgozik a futam ideje alatt” – mondta a szervező.
„A Veszprém Rallye esetében azt szoktam mondani, hogy csütörtök: pályabejárás, péntek: átvételek, szombat-vasárnap: verseny, amit csütörtökig, az itiner átvételig nem csináltam meg, azt már nem is fogom. Onnantól fogva gyakorlatilag mások dolgoznak helyettem. Az operatív munka csütörtökön véget ér, onnantól a futamot átveszi a versenyigazgató, a felügyelő testület és azok, akik a konkrét lebonyolítást végzik. Persze ott vagyok, mert mindig vannak egyéb feladatok, de a munkám jelentős részét a verseny rajtjáig el kell végeznem, hogy minden megfelelően működhessen.”
További részleteket tudhatsz meg a versenyről az alábbi linkeken:
Hivatalos műsorfüzet
Hivatalos weboldal
Online eredmények
A bajnokság állása három futamot követően:
Szöveg: Vörös Gergely
Fotók: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám, Facebook