James Allison a Lotus technikai igazgatójaként szerzett elismerést az évtized elején, 2013-ban pedig elfogadta korábbi munkaadója, a Ferrari ajánlatát, hogy Maranellóban folytassa ugyanezen a poszton.
Az angol szakember ázsiója a Ferrari magára találása óta tovább emelkedett, így az immár újra Renault-ként működő enstone-i alakulat szeretné visszacsábítani, beszélik a montreali paddockban.
Allison Enstone-ba is hazatérne, emellett az Anglia és Olaszország közötti ingázásnak is véget vethetne, ami fontos szempont lehet számára, miután felesége és két gyermeke anyja, Rebecca márciusban elhunyt, ugyanakkor a Ferrarinál állítólag nagyon jól érzi magát, és nemrég már azt is pedzegették, hogy Maurizio Arrivabene helyére is léphet csapatfőnökként.
Úgy tudni, hogy a Ferrari foggal-körömmel ragaszkodik Allisonhoz, átszerződése esetén pedig igen hosszú kényszerszabadságra kerülne a szakember, mielőtt újra munkába állhatna.
Ami a Renault-t illeti, a jelenleg siralmasan teljesítő gyári alakulathoz állítólag más csapatoktól is csábítgatnak szakembereket, és a csapatfőnök, Frederic Vasseur pozíciója sem biztos.
Az alsóbb formaautós kategóriákban az ART Grand Prix-csapattal sikert sikerre halmozó francia szakembernek állítólag nem sikerült igazán beilleszkednie a Renault F1-es alakulatába, hiányzik az igaz előrelépéshez szükséges összhang és atmoszféra.