Lewis Hamilton nyerte meg a Forma-1-es Kanadai Nagydíjat, pályafutása során immár ötödik alkalommal. A pole-ból induló brit a startnál a zseniálisan rajtoló Sebastian Vettel mögé került, de jobb gumistratégiájával később újra az élre áll és onnan megőrizte elsőségét. A Mercedes-pilóta csak egyszer cserélt kereket, majd 45 kört autózott a végéig lágy keveréken, míg Vettel kétszer járt a bokszban. A ferraris a 2. helyen ért be, a 3. a magabiztos versenyzést végigvivő Valtteri Bottas lett.
Hamilton a rajt után elfékezte magát az első kanyarban és összekoccant csapattársával, Rosberg járt rosszabbul, visszaesett a mezőnybe. Innen már csak azon dolgozott, hogy csökkentse lemaradását, miközben autója hibajelzéseket küldött. Nehezen boldogult ellenfeleivel, Bottasszal és Verstappennel pedig egyáltalán nem. Végül ötödik lett Max Verstappen mögött, így már csak kilenc pont az előnye bajnokságban Hamilton előtt, akinek ez volt idei második, pályafutása 45. győzelme.
Így zajlott a verseny
Szürke, felhős, igen hűvös (12 fok) időben sorakozott fel a mezőny a 2016-os idény hetedik versenyére, a Kanadai Nagydíjra.
A Gilles Villeneuve pályán ötödszörre állt a pole-ra Lewis Hamilton, hogy ötödik futamgyőzelméért versenyezzen, mellőle csapattársa, Nico Rosberg indulhatott. A második sorba a ferraris Sebastian Vettel és a Red Bull-os Daniel Ricciardo, a harmadikból a csapattársaik, Max Verstappen és Kimi Räikkönen, a negyedikből a Williams párosa, Valtteri Bottas és Felipe Massa, az ötödikből a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és a mclarenes Fernando Alonso várta a startot.
Carlos Sainz Toro Rossójában az időmérős balesete után sebességváltót kellett cserélni, ezért a 20. helyre esett vissza, míg az utolsó szabadedzésen a Renault-t összetörő, nem is kvalifikáló Kevin Magnussen új kasztnival a bokszutcából vághatott neki.
A 11. helyről rajtoló Sergio Perez lágy, Jenson Button, Rio Haryanto szuperlágyon, Magnussen lágyon kezdett, a többiek a szuperlággyal vágtak neki az első etapnak.
A lámpák kialvása után Vettel óriási rajttal mindkét Mercedest megelőzte, elsőként fordult, Hamilton és Rosberg összeért az első kanyarban, a német kiszaladt, a 10. helyre esett vissza.
A sorrend a 2. körben Vettel, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Bottas, Massa, Alonso, Hülkenberg és Rosberg volt a top10-ben.
Hülkenberg a 3. kör elején megelőzte a McLaren spanyolját, a kör végére pedig a másik Nico, Rosberg is maga mögé utasította. A bajnoki éllovas az egyenesekben szintén nagyon gyors Force Indiában ülő honfitársával már nem bírt olyan könnyen, beragadt mögé.
Jenson Button a 11. körben a 11. helyről kiállni kényszerült, rádión jelezte, hogy „a motornak annyi.” Virtuális biztonsági autót hirdettek.
Vettel ezt kihasználva a 11. kör végén a bokszba hajtott, az utlralágyakról szuperlágyakra váltott. Utána Räikkönen is kint járt ugyanezért. A német a 4., a finn viszont csak a 14. helyre tért vissza, jól elment mellette a mezőny.
Vettel a 17. körben elkapta Ricciardót, fellépett a 3. helyre, és azonnal Verstappen üldözésébe kezdett, a következő körben a DRS-sel el is kapta a hollandot, Hamilton nyomába eredt. Räikkönen is lépegetett előre, a 18. körre a 9. volt.
Max Verstappen a 21. körben járt a bokszban, lágy szettet kapott, a 8. helyre, Räikkönen elé ért ki, Ricciardo a következő körben járt kint, ahogy Rosberg és Hülkenberg is – ők is lágyakat kaptak.
A vezető Hamilton a 25. körre kapta meg a lágyakat, a sorrend a cserék után Vettel, Hamiton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Rosberg, Perez, Massa, Hülkenberg volt.
Perez a 32. körig húzta az első etapját, a lágyak után szuperlágyakat kapott, a 12. helyen folytatta.
Előrébb nagy csata készülődött a 4-7. helyen Räikkönen, Ricciardo, Bottas és Rosberg között.
A Ferrari ki is vette a finnt, a 34. körre lágyakat adtak neki, a 8. helyre került.
Felipe Massa a 37. körben kiállt a garázsba, befejezte a versenyt, ugyanakkor kiment a vezető Vettel is egy lágy szettért, Hamilton mögé ért.
Bottas ebben a körben megelőzte Ricciardót, akit utána Rosberg is elkapott volna, de a bokszba menekült. A cseréjénél a jobb első keservesen lassan ment fel.
A 40. körben Hamilton vezetett, mögötte Vettel, Verstappen, Bottas, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz és Perez haladt a pontszerző helyeken.
Verstappen a 47. körre ultralágyakat kapott, az 5. pozícióba került
Rosberg lassú defekttel az 52. körben ment ki új gumikért, lágy garnitúrát adtak neki, a 7. helyet csípte meg. A friss szetten gyorsan elkapta Ricciardót, majd Räikkönent is megelőzte.
10 körrel a leintés előtt Hamilton öt és fél másodperces előnnyel vezetett, mögötte Vettel, Bottas, Verstappen, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz és Perez a pontszerző pozíciókban.
Vettel egyre inkább küszködött a gumikkal, az utolsó sikánt többször is levágta.
A 12. helyen haladó Alonso talán nem élvezte a futamot, ugyanis öt körrel a vége előtt már arról érdeklődött a rádión, hogy kiállhat-e, de a csapat azt kérte, hogy maradjon kint, háta leesik neki egy-két pont.
A Verstappent őrülten kergető Rosberg az utolsó előtti kör végén támadás közben megcsúszott, megpördült, odalett az esélye.
Elöl Hamilton senkitől sem zavartatva megszerezte ötödik kanadai, pályafutása 45. sikerét, amit a nemrég elhunyt bokszoló, Muhhamad Ali emlékének ajánlott.
Vettel elvesztette a stratégiai csatát, míg Valtteri Bottas szépen, csendben behozta a 3. helyre a Williamst, megszerezte a csapat idei első dobogós helyét.
A további pontokon Verstappen, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz és Perez osztozott.
A világbajnokság a jövő héten az azerbajdzsáni Európa Nagydíjjal folytatódik.