Herczig Norbert megállíthatatlanul robog a címvédés felé. A 2015-ös bajnok nyerte meg a hétvégi Veszprém-ralit, ahol összesen 100 nevező vágott neki a 13 szakasz 177 gyorsasági kilométerének. Herczig az ötödik szakaszon vette át a vezetést, amit már nem is adott ki a kezéből a verseny végéig. ( Videós összefoglalóért görgess lentebb!)
Az utolsó gyorsaságira jutott még kis izgalom számára, hiszen pont előtte zúdult özönvízszerű eső a pályára, aminek következtében 1 percet veszített a mezőny többi tagjához képest, de jól mutatja a skodás pilóta fölényét, hogy még így is sikerült megtartania az első helyet. A kétszeres bajnok ezúttal is majdnem a maximális pontszámmal térhet haza és utcahosszal vezeti a bajnokságot.
Ollé Sándor, akárcsak az elmúlt években, idén is brillírozott Veszprémben! Az S-2000-es Ford Fiestával versenyző pilóta dolgát ugyan szombaton megnehezítette a hibás gyújtáselosztó, de vasárnap elképesztő tempót diktált a saras, vizes pályákon, és a nyolcadikról egészen a második helyig menetelt előre.
Balogh János Veszprémben is felborította a papírformát azzal, hogy felállhatott a dobogó legalsó fokára az N csoportos Mitsubishi Lancerrel. A miskolci pilóta ismét kihasználta a fejlettebb technikával versenyző riválisai hibáit, illetve balszerencséjét, és egyenletes teljesítményének köszönhetően szerezte meg a harmadik helyet. Balogh egyébiránt ugyanolyan elképesztő fölénnyel vezeti a 3-as kategória küzdelmeit, mint teszi azt Herczig az abszolútban, hisz a mitsubishis versenyző is a negyedik győzelmét aratta az N csoportban a bajnokság negyedik állomásán.
Spitzmüller Csaba az első nap végén mindössze a 13. pozíciót foglalta el összetettben. A 2008-as bajnok innen nyitott hosszú hajrát, és az utolsó Power Stage-en szerzett győzelemmel egészen a negyedik helyig kapaszkodott fel. A Mitsubishi EVO 10-essel autózó pilóta egész nap készült az esőre, így választott abroncsot, ami végül kifizetődött az utolsó körben. Spici mögött Velnczei Ádám végzett az ötödik, míg Ifj. Tóth János a hatodik helyen. Janika a második helyen fordult szombaton, majd a második nap hatalmasat csatázott Kazárral, de a 10., hajmáskéri szakaszon dupla defektet kapott, így Szombathely után ismét meg kellett elégednie a hatodik hellyel.
A 3-as kategóriában Balogh mögött a Szombathelyen hatalmasat eső Rongits Attila szerezte meg az ezüstérmet, miután az utolsó szakaszon az addigi második Osváth Péter megforgott és veszített egy pozíciót.
Szokás szerint kaotikus futam volt a veszprémi, hisz az első körben a magasabb rajtszámmal versenyző pilóták kihasználták a tisztább pálya előnyét, hisz Kovács Antal, Lencse Zoltán és Ranga Péter is vezette a versenyt. Ranga Péter egészen az ötödik szakaszig állt az élen, de Jutaspusztán kiszakadtak a hátsó futóművet tartó tőcsavarok a Škoda Fabia R5-ből, így a pécsi versenyző kénytelen volt feladni a 23. Veszprém Rallye-t. Kovács a hatodik helyről, a dobogóhoz képest mindössze 5,2 másodperc hátrányból, a meghibásodott kormányszervo miatt adta fel a küzdelmet a vasárnapi első gyorsasági szakaszon, míg a legabszurdabb kiesés Kazár Miklós nevéhez fűződött Veszprémben:
A fordos versenyző két gyorsaságival a verseny vége előtt a második helyről esett ki, amikor a Kislőd és a Hegyesd szakasz közötti etapútvonalon álló helyzetben várták, amíg a helyi buszjárat elhalad mellettük, de a jármű nekikment, és kifordította az R5-ös Fiesta futóművét.
A 2WD Kupában a helyi versenyző, dr. Varga Attila szerezte meg a győzelmet a Citroen DS3 R3-mal, miután a versenyt végi vezető Klausz Kristóf R2-es Peugeot motorjában az utolsó szakaszon a leszakadt vízpumpaszíj miatt felforrt a hűtővíz, így a 19 éves pilóta feladta a szezon leghosszabb futamát.
Az ORC-ben akárcsak Szombathelyen, Hevesi István szerezte meg az első helyet a sokat megélt EVO6-os Mitsubishi Lancerrel, míg Rallye2-ben az utolsó szakaszig komoly csata zajlott a győzelemért, amiből végül Vizelli Károly került ki győztesen a Lada VFTS-sel.
Nézd meg, hogyan száguldottak a ralisok Veszprém környékén
A 2016-os Veszprém Rallye végeredménye:
1. | Herczig Norbert-Bacigál Igor #1 Škoda Fabia R5 |
1:45:01.4 | |||||
2. | Ollé Sándor-Czakó-Budai Annamária #11 Ford Fiesta S2000 |
1:45:17.3 | |||||
3. | Balogh János-Holczer Dániel #3 Mitsubishi Lancer Evo IX |
1:45:42.9 | |||||
4. | Spitzmüller Csaba-Béres László #6 Mitsubishi Lancer Evo X R4 |
1:46:16.3 | |||||
5. | Velenczei Ádám-Farnadi Ágnes #9 Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
1:46:30.5 | |||||
6. | ifj. Tóth János-Szőke Tamás #5 Peugeot 208T16 R5 |
1:47:04.5 | |||||
7. | Trencsényi József-Verba Gábor #10 Ford Fiesta R5 |
1:47:22.0 | |||||
8. | Vincze Ferenc-Kuti Péter #8 Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
1:47:22.3 | |||||
9. | Rongits Attila-Hannus László #12 Mitsubishi Lancer Evo IX |
1:47:30.2 | |||||
10. | Lencse Zoltán-Hofbauer Tamás #20 Ford Fiesta R5 |
1:47:30.2 |
A részletes eredményeket erre a linkre kattintva böngészheted.
Az Országos Rallye Bajnokság július utolsó hétvégéjén, immáron aszfalton, Székesfehérváron folytatódik.
Szöveg: Vörös Gergely
Kép: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám