Az elmúlt három évben 24 ezer példányban talált gazdára a Maserati második generációs négyajtósa, ami az olasz márka viszonylatában jónak számít. A megújuló modell ezért nem is vetette alá magát radikális beavatkozásnak: frissültek a lökhárítók, matt feketével rajzolták meg az első kontúrokat, illetve a hátsó diffúzort. Az első hűtőmaszk hegyesebb, impozánsabb lett, a cápaorr kialakítást új, függőleges rácsozat erősíti.
Szintén matt feketék az átrajzolt küszöbtoldatok és a módosított aerodinamikájú külső tükrök. A hűtőrács mögötti, aktív lamellák zárt állapotban 10 százalékkal csökkentik az autó közegellenállását.
Az utastérben a funkcionalitást hangsúlyozták, az új kezelőfelületek letisztultak. A középkonzol is új, rajta 8,4 colos, többujjas érintőképernyő virít. A képernyő, a klímakezelő szervek és egy újonnan kialakított tárolóelem alkot itt egységet. A padlókonzol is megújult, forgókapcsolók, valamint fedeles mobiltelefon tartórekesz kapott itt helyet, kézifék viszont nincs, az autót elektronikus vezérlésű fék rögzíti. Az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon integrációs rendszerekkel kompatibilis az infotainment rendszer.
A fejlett vezetőtámogató rendszerek sem hiányoznak, bár rangon aluli, hogy ezeket külön kell megrendelni: adaptív tempomat dugókövetéssel, sávelhagyásra és ráfutásra figyelmeztetés, automata vészfékezés funkció, illetve panorámakamera szerepel a listán. Alapáras ellenben a légminőségszenzor.
A Quattroporte soha nem tudta eldönteni igazán, sportszedán vagy luxusautó legyen-e. Mostantól nem is kell, eldönti majd az ügyfél: a GranLusso és GranSport kivitelek markánsan eltérő irányba viszik el az autó karakterét. A kétféle felszereltségi szintet azonos áron kínálja a cég, mindkettő megrendelhető az összes hajtásláncvariánssal, illetve a V8-as Quattroporte GTS csúcsmodell alapáron tartalmazza valamelyik választott csomagot.
A kétféle kivitel valóban markánsan eltérő, letisztult külső vonalvezetés, 20 colos keréktárcsák, belül az Ermenegildo Zegna kivitelből ismert berendezés fogad, amit a műszerfal és a kormánykerék különleges faborítása egészít ki. A pedálsor motorosan mozgatható, akárcsak a hátsó árnyékoló. A klíma négyzónás, a hátsó ülések is fűtöttek.
A GranSport jóval radikálisabb orrkialakítást kapott, kerekei 21 colosak, a krómozott hűtőrács helyére fényes fekete maszk kérhető. Belül elöl-hátul sportülések, módosított kormánykerék szénszálas vagy bőrkarimával, alumínium váltófülek, rozsdamentes acélpedálok dobják fel a hangulatot, felárért szénszálas elemek is rendelhetők.
A motorkínálat nem változik: a csúcson az ikerturbós 3.8 V8 Ferrari-blokk áll 530 lóerővel, 4,7 mp-es gyorsulással, 310 km/óra végsebességgel. Ugyancsak a Ferrari tervezte a 3.0 V6 ikerturbós blokkot, 410 lóerővel, 286 km/óra végsebességgel, hátsó- (5,1 mp százra) vagy összkerékhajtással (4,9 mp.) Ugyanez a blokk egyes piacokon 350 lóerős (eddig 330 volt a gyengítés), a végsebesség 270 km/óra, a gyorsulás 5,5 mp. A dízelmotor nem változott: a 3.0 V6 blokk 275 lóerős, a végsebesség 252 km/óra, a gyorsulás 6,4 mp. Alapfelszerelés a nyolcfokozatú automata váltó és az adaptív lengéscsillapítás.